Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează că începând cu data de 3 septembrie 2015 se modifică actul normativ cu privire la organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal.
Cazierul fiscal este organizat la nivel central (ca o bază de date centrală) în care se ţine evidenţa contribuabililor de pe întreg teritoriul ţării. Potrivit noii reglementări, la această baza de date vor avea acces, pentru interogare şi emitere, toate unităţile subordonate competente. Ca atare, acestea pot elibera certificatul de cazier fiscal oricărui contribuabil, indiferent de domiciliu.
Principalele elemente de noutate aduse vizează înscrierea şi scoaterea din evidenţa cazierului fiscal, eliberarea acestui document şi organizarea şi gestionarea istoricului cazierului fiscal.
Cazierul fiscal în format electronic
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal atât în cazul contribuabililor persoane fizice, cât şi în cazul contribuabililor persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică, se depune la orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal şi se poate solicita şi în format electronic. În cazul depunerii cererii de către reprezentantul legal al persoanelor fizice sau al persoanelor juridice, acesta are obligaţia de a prezenta documente care să ateste calitatea de reprezentant legal.
Alte elemente de noutate aduse de actul normativ vizează înscrierea şi scoaterea din evidenţa cazierului fiscal, eliberarea acestui document şi organizarea şi gestionarea istoricului.
Ce apare în cazierul fiscal?
În cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi al entităţilor fără personalitate juridică se înscriu informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară.
Faptele sancţionate contravenţional cu avertisment nu se înscriu în cazierul fiscal.
În cazierul fiscal se înscriu şi informaţii din documentele întocmite pentru
pentru……..?