Deşi apelul unic de urgenţă a fost implementat în România încă din anul 2005, încă mai sunt persoane care fac glume la telefon sau pun echipajele să se deplaseze degeaba. Numărul acestor apeluri depăşeşte 50%.
Când sunăm la 112?
Numărul de urgenţă 112 se apelează doar în cazul unei urgenţe reale, atunci când se impune intervenţia poliţiei, pompierilor sau salvării pentru a salva viaţa, proprietatea şi mediul. Dacă într-adevăr este vorba despre o astfel de situaţie, se apelează numărul de urgenţă 112 şi i se comunică operatorului centrului de preluare a apelurilor ceea ce s-a întâmplat sau urmează să se întâmple. Sistemul pentru apel unic de urgenţă realizează legătura între solicitantul aflat într-o situaţie de urgenţă care a apelat Centrul de Urgenţă şi serviciile publice de urgenţă. Cei care răspund solicitărilor sunt instruiţi să poată aprecia gravitatea situaţiei şi să vă poată îndruma cât mai rapid spre un om competent.
Continuarea acestui material o puteţi citi în ediţia print a săptămânalului PresaGalaţi.ro, care va apărea vineri, 13 februarie. Săptămânalul poate fi achiziţionat de la orice punct de difuzare a presei, precum şi de la vânzătorii volanţi.