Sunt foarte rare cazurile în care clienții companiilor de telefonie mobilă, nemulțumiți de cuantumul facturilor, reușesc să demonstreze că au dreptate. Unii se adresează Protecției Consumatorului, dar cei mai mulți admit în cele din urmă că trebuie să plătească facturile, cu sentimentul că au fost trași pe sfoară.
Gălățeanul Mihai Zaharia a avut curajul să dea în judecată compania de telefonie mobilă Vodafone și a câștigat în primă instanță, compania de telefonie fiind nevoită să facă recurs.
Zaharia a refuzat să achite factura Vodafone, în care erau trecute suma de 15,45 euro+TVA, cu titlul de costuri suplimentare pentru apeluri în roaming, dar şi 983 euro+TVA, ca fiind costuri suplimentare pentru date mobile.
După ce a contactat Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi, în luna februarie gălățeanul a dat în judecată compania de telefonie și a recurs la serviciile casei de avocatură „Oancea, Damian și Asociații” din Galați, pentru a-l reprezenta în instanță. Acțiunea în instanță a fost deschisă la Judecătoria Sectorului 2 din București.
În dosarul nr 4357/300/2017 judecătorii i-au dat dreptate clientului şi au obligat Vodafone să îi plătească acestuia 3.000 de lei, ca daune morale, dar şi 1.111 lei cheltuieli de judecată.
„Instanța admite, în parte, cererea formulată de reclamantul Zaharia Mihai. în contradictoriu cu pârâta Vodafone România SA. Constată inexistenţa creanţelor pârâtei împotriva reclamantului, în cuantum de 15,45 euro+TVA, reprezentând cost suplimentar apeluri roaming şi în cuantum de 983 euro+TVA, reprezentând cost suplimentar aferent datelor mobile. Obligă pârâta să plătească reclamantului suma de 3.000 lei, reprezentând daune morale. Obligă pârâta să plătească reclamantului suma de 1.111,94 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată”, se spune în sentința nr 8.331/19.07.2017, a magistraților de la Judecătoria Sector 2 București.
Vodafone a făcut recurs și urmează să fie stabilită data la care va avea loc noua confruntare în instanță.
Vodafone România este o divizie a grupului britanic Vodafone şi al doilea operator local de telefonie mobilă după nivelul afacerilor şi portofoliului de clienţi.