Ședința de astăzi a Consiliului Municipal a fost una „de vacanță”, în primul rând pentru că au participat numai 21 din cei 27 de consilieri municipali, în al doilea rând pentru că aleșii prezenți la ședință nu și-au mai bătut capul cu principalele proiecte aflate pe ordinea de zi, rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli a municipalității și rectificarea bugetului Transurb.
La discutarea ordinii de zi au fost retrase „proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Societății Transurb SA Galați pe anul 2015” și „proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli a Municipiului Galați” urmând ca cele două rectificări să fie discutate în cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului Municipal.
Consilierul municipal UNPR Vergiliu Vals, un apropiat al primarului Marius Stan, a solicitat ca la o nouă discutare a rectificării bugetului Transurb în Consiliul Municipal, conducerea societății să prezinte un raport prin care să justifice rectificarea.
„Aș dori ca la ședința consiliului pe care o vom avea în legătură cu acest proiect de hotărâre a consiliului local, conducerea Transurb să vină pregătită cu un raport care să fundamenteze această rectificare”, a spus Vergiliu Vals.
Consilierul UNPR a reamintit că în luna ianuarie a fost aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al Transurb, cu o alocare ceva mai mare începând din luna mai, când ar fi urmat să preia și fluxul de călători al transportatorilor în sistem maxi-taxi, dar în luna mai societatea nu avea încă o capacitate suficientă pentru a lua locul transportatorilor maxi-taxi. Între timp, Transurb a mai cumpărat 20 de autobuze SH cu 346.000 de euro, cu 14.000 de euro mai puţin decât în cererea de ofertă depusă.
Reamintim că strategia privind transportul public pe perioada 2014-2020, redactată de reprezentanții municipalității în colaborare cu consultanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), de la care primăria urmează să obţină un credit de 100 de milioane de lei, destinat îmbunătăţirii condiţiilor de transport urban, reabilitării infrastructurii rutiere şi achiziţionării de mijloace de transport persoane noi şi nepoluante. prevede ca transportul de călători să se facă, separat, pe trasee principale – asigurate de Transurb şi secundare – acoperite de transportatorii maxi – taxi.
Strategia prevede suplimentarea parcului auto al Transurb cu 40 de autobuze, 14 troleibuze, modernizarea a 20 de tramvaie şi reabilitarea liniilor de tramvai şi a căii de rulare pentru troleibuze, toate acestea fiind planificate pentru următorii doi ani.
Strategia BERD spune clar ca doar TRANSURB! Niciun maxi-taxi! Nu mai scrieti prostii
Toți au uitat de Transurb pentru ca fiecare se gândea la mașina lui personală…las’c’o sa dispară si mentalitatea asta…
mare BOU acest BADITA STEFAN un pupincurist al politicii locale.