Peste 100 şoferi de maxi-taxi au protestat în această dimineaţă în faţa Primăriei Galaţi, încercând să afle un răspuns clar de la edilii oraşului referitor la ce se va întâmpla cu ei după ziua de 9 mai, când Transurb ar urma să preia întregul transport local de călători.
Şoferii prezenţi la protest, precum şi ceilalţi colegi ai lor, au refuzat să iasă astăzi pe trasee şi nu vor reveni la lucru, spun ei, până când nu vor avea un răspuns concret din partea primăriei.
Citeşte şi: Luni, grevă la maxi-taxi!
În condiţiile în care viceprimarii Radu Cosca şi Florin Popa le-au spus reprezentanţilor operatorilor că decizia unei eventuale prelungiri ţine doar de Consiliul Local, care se va întruni în şedinţă pe comisii marţi, 28 aprilie, şi în plen joi, 30 aprilie, se pare că greva şoferilor de maxi-taxi va continua şi în zilele următoare, până se va decide dacă e albă sau neagră.
„Transportul s-a întors cu 25 de ani în urmă”
Unul dintre operatorii privaţi de transport prezenţi la protestul de astăzi, Alexandru Ghiţă, a declarat: „Mai sunt 10 zile de activitate până se încheie contractele de prestări servicii şi din partea autorităţilor nu am primit niciun rezultat. Dimpotrivă, demersurile care s-au făcut până acum se pare că duc la ideea de a nu mai funcţiona. Din 9 mai, dispare transportul privat din oraş. În jurul nostru vedeţi că sunt mare parte din angajaţi, care au decis ieri să nu mai iasă în activitate. Noi, ca operatori, am încercat să luăm legătura cu autorităţile. Oamenii doresc să ştie ce se întâmplă cu ei pe mai departe. Sunt poate peste 500 de angajaţi în această formă de transport privat, iar din 9 mai aceşti oameni vor fi viitorii şomeri. Dacă autorităţile au ceva de spus despre acest lucru, aşteptăm să fim contactaţi şi să ne spunem şi noi punctul de vedere.
Au fost nişte discuţii purtate cu autorităţile în două rânduri, promisiunile au fost că vom rămâne. Dar când timpul s-a scurs şi mai sunt doar câteva zile până pe 9 mai, oamenii şi-au pus întrebarea ce vor face. Unde se duc?
După ce am văzut astăzi în traseu, se pare că, în condiţiile actuale, transportul s-a întors cu 25 de ani în urmă. Uitaţi-vă şi dvs după ora 14, când vor pleca mare parte din autobuzele Transurbului spre combinat pentru cursele speciale, cum vor circula cetăţenii acestui oraş. Eu am observat dimineaţă că se circulă exact ca înainte de 1989, pe scări, în aglomeraţie, peste 200 de persoane într-un mijloc de transport. Dacă acestea sunt condiţiile anului 2015, asta e problema autorităţilor.
Autorităţile renunţa la ora actuală la un parc auto performant, cu un grad foarte scăzut de poluare, maşini de fabricaţie 2009-2010 care nu au mai mult de 250-300.000 de kilometri şi preferă un grad de poluare ridicat prin transportul public, cum sunt maşinile care se aduc acum la mâna a doua, scoase din uz de statele dezvoltate din Uniunea Europeană”, a încheiat Alexandru Ghiţă.
„De ce nu este lăsat cetăţeanul să aleagă?”
O altă reprezentantă a operatorilor, Mariana Profir, a afirmat: „Nu înţelegem de ce nu suntem lăsaţi să muncim. Cetăţeanul gălăţean este dezinformat total, de ce nu i se cere părerea? De ce nu este lăsat să aleagă mijlocul de transport pe care îl doreşte? De ce nu s-a făcut un studiu, să se vadă dacă cetăţeanul doreşte să se scoată maxi-taxi? Autorităţile spun că <<nu avem posibilitatea legală de prelungire a licenţelor operatorilor privaţi>>. Această posibilitate există, trebuie doar să dorească Comisia 3 de transport şi autorităţile locale.
Citeşte şi: Transurb cumpără încă 20 de autobuze SH
Vreau să ştiu, ca simplu cetăţean, cum e posibil să se scoată bani din fondul de rezervă al bugetului local ca să mărească capitalul social al Transurb, bani care sunt destinaţi pentru calamităţi, pentru situaţii de urgenţă? De ce nu s-au scos bani atunci când a rămas gălăţeanul fără apă? De ce ţinem acest Transurb în braţe? Noi n-am cerut subvenţii, n-am cerut nimic, ne-am chinuit cu leasinguri, am plătit valori reziduale, am plătit redevenţă. Băieţii ăştia chiar vor să muncească. Este o hoţie, haideţi să recunoaştem cu toţii!
Fiecare pădure are uscăturile ei. Noi nu spunem că toţi şoferii de la operatorii privaţi sunt civilizaţi, mai vorbesc la telefon, poate mai fumează… Dar la Transurb am văzut şi şoferi conducând fără permis, şi beţi. Ei vând bilete compostate cu un leu şi noi facem evaziune fiscală? Noi am vrut să introducă ticketingul, n-a vrut Transurbul. De ce n-a vrut?”, a mai spus Mariana Profir.
„Ce se întâmplă cu familiile noastre?”
Florin Ambrăuş, şofer cu o vechime de 11 ani: „Ce facem noi, ca şoferi? Ce-o să se întâmple cu familiile noastre? Unde o să ne angajăm, pentru că în ţara asta totul se desfiinţează, totul se duce de râpă. Eu, ca cetăţean, nu înţeleg de ce, din banii mei, primăria trebuie să plătească Transurbul, o societate care ar trebui să fie independentă şi să funcţioneze singură. Nu se poate ca, din banii ăştia publici, să dai mereu la o societate care iese mereu în pierdere. Cumpără doar SH-uri, autobuze vechi de 10-12 ani, au luat foc…
Maxi-taxiurile poate trebuie scoase la un moment dat, dar problema este că cei de la Transurb nu fac faţă în momentul actual. Din 7 linii de tramvai pe care zic că le asigură, au doar traseul 39. În Bazinul Nou cu ce se ajunge în momentul de faţă? Poate în 2-3 ani de zile, Transurb va reuşi să-şi facă infrastructura şi restul lucrurilor. Dar până atunci ce se întâmplă?”
„Nu suntem paria oraşului”
La rândul său, Sorin Amarinei, administrator al unui alt operator de transport, a punctat: „Citeam zilele trecute despre o statistică: 3 milioane şi ceva de angajaţi din mediul privat asigură, pentru cei 15 milioane de bugetari, asistaţi social şi pensionari, existenţa acestor venituri. Dacă peste 10 zile mai moare încă un business şi încă 500 de salariaţi ai privaţilor vor dispărea? Nu mai spun de serviciile de pe orizontală: service-uri, spălătorii, vânzări de piese auto, de uleiuri etc., mă întreb ce mai urmează.
Suntem într-un oraş care se scufundă sub toate aspectele, social, economic, dar şi fizic, până la urmă. Nu avem un oraş pentru mastodonţii de 12 metri şi de 10-12 tone. Oraşul este, pur şi simplu, distrus de circulaţia vehiculelor grele şi primăria trebuie să înţeleagă că suntem alternativa viabilă. Mă întreb ce se va întâmpla cu Transurb în clipa în care cei din primărie vor spune că nu mai au bani de subvenţie. Se va întâmpla ceea ce s-a întâmplat şi cu Apaterm. Cine va mai asigura transportul în acest oraş?
Oamenii ăştia de aici vor să ştie ce se va întâmpla cu ei peste 10 zile şi merită măcar un răspuns. Asta le-am cerut întotdeauna autorităţilor, să ne considere un partener de discuţii, de negocieri şi de activitate în acest oraş, nu paria oraşului, nu răii oraşului. Oamenii ăştia merg şi fac 10-12.000 de kilometri în fiecare zi în acest oraş şi nu s-a întâmplat niciodată, în cei 15 ani de maxi-taxi, vreun accident grav. Sunt şoferi profesionişti şi sunt în stare să asigure acea siguranţă de care oamenii au nevoie pentru a ajunge la serviciu. Şi facem asta fără nici un leu subvenţie.
Asta este cel mai deranjant: ni s-a promis altceva. Toţi ceilalţi au dispărut din peisaj, a rămas doar cel care se opune continuării activităţii de transport privat. Ar trebui să se ia ca exemplu Brăila, la doi paşi de noi. Au contracte până în 2019. În ultimii ani, Brăila ne-a arătat că ia decizii mai corecte decât Galaţiul”, a încheiat Sorin Amarinei.
Directorul general Transurb: „Avem un contract şi îl respectăm”
De cealaltă parte a „baricadei”, Genica Totolici, directorul general Transurb, a declarat pentru PresaGalaţi.ro: „Noi facem traseele pe care le avem. Avem un contract până pe 8 mai şi îl respectăm. Am suplimentat astăzi mijloacele de pe trasee cu 3 de autobuze şi vagoane de tramvai pe traseul 39. Vreau să vă spun că nu a fost aglomerat direct, am fost pe trasee de la 7 dimineaţa. La 7,15 a venit fluxul mai mare de călători, dar noi am avut maşini din minut în minut”.
Primăria Galaţi: „Decizia nu poate fi luată decât de Consiliul Local”
În urma protestului din această dimineaţă, Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi a remis un comunicat pe care îl redăm integral:
„Viceprimarii municipiului Galaţi, Radu Cosca şi Florin Popa, s-au întâlnit astăzi cu o delegaţie a transportatorilor privaţi de persoane, în urma protestului spontan declanşat de aceştia.
Reprezentanţii transportatorilor locali au expus celor doi viceprimari solicitările pe care le au privind activitatea pe care o desfăşoară, cea mai importantă fiind prelungirea licenţelor de transport pentru o perioadă determinată de timp, licenţe care expiră în luna mai 2015.
Viceprimarii Radu Cosca şi Florin Popa le-au transmis reprezentanţilor transportatorilor privaţi că o decizie în acest sens nu poate fi luată decât de Consiliul Local Galaţi şi că vor prezenta aleşilor locali solicitările lor. Consiliul Local Galaţi se întruneşte în şedinţă pe comisii marţi, 28 aprilie, şi în plen joi, 30 aprilie.
Pentru a suplini lipsa transportatorilor privaţi de pe trasee, Primăria municipiului Galaţi a solicitat societăţii Transurb să suplimenteze numărul de mijloace de transport în comun pe cele mai aglomerate rute din oraş. Astfel, au fost puse în circulaţie 6 tramvaie suplimentare pe traseul 39 şi 34 de autobuze suplimentare, după cum urmează: 8 pe traseul 102, 2 pe traseul 104, 3 pe traseul 105, 1 pe traseul 7, 2 pe traseul 9, 8 pe traseul 11, 1 pe traseul 17, 1 pe traseul 19, 2 pe traseul 20, 2 pe traseul 22, 2 pe traseul 26, 1 pe traseul 29 şi 1 pe traseul 34”, se arată în comunicatul Primăriei Galaţi.
Nu cred ca trebuie sa acuzati Transurb de aceasta situatie si de subventii ! Transurb transporta jumatate din calatori sau poate mai multi pe gratuitati (pensionari , elevi , studenti , persoane cu dizabilitati , etc) Transportatorii privati poate ca ar trebui sa accepte si ei transportul gratuitatilor de mai sus in schimbul unei cote parti din subventii . In orice caz , chestia cu microbuze moderne e de tot rasul . Am vazut microbuze care semanau cu locomotivele cu aburi din vechime , asa fum scoteau . Nemaivorbind ca un microbuz transporta poate a zecea parte din ce transporta un autobuz mare deci nu pot accepta ca un autobuz polueaza mai mult decat 7 – 8 microbuze ! Cat priveste latura sociala , aici este cu adevarat o problema , a locurilor de munca si a familiilor din spatele acestor locuri de munca !
Prietene acel fum iesa de la regenerare ,nu ia foc stai linistit,mai toate masinile diesel fac regenerarea filtrului de particule la maxi taxi se intampla odata la 250~300 km..nu mai vorbi daca nu te pricepi
Prietene cate mai au dpf-urile active si nu le au anulate, gaurite, etc, cate masini de maxi taxi cunosti tu care nu sunt pom de craciun in bord? fa o plimbare si uitate in bordul masinii……
are dreptate cu gratuitatile
Voi nu vă auziți? Astăzi, de exemplu am mers cu un 26 pana in ” Vulturului” , vreau sa precizez ca a durat poate mult mai mult, iar frânele puse de șoferul respectiv erau fantastice! Călătorii se cruceau!
Trecând de acest fapt , autobuzele 26 circulă din juma’ în juma’ de oră. Dacă pierd un autobuz, spuneți-mi va rog si mie cine îmi dă înapoi banii pierduți. Haideti sa recunoaștem că, măcar o data ati avut nevoie de un maxi taxi. Poate fiind întarziere, poate nu ati avut alta optiune.
După ziua asta, în care am fost dusa la destinație ( intr-o caşcarabetă, am uitat sa precizez) într-un mod oribil, prefer să dau și 5 lei la maxi taxi, dar știu ca ajung întreagă, nu garantez pentru toți șoferii, dar fiind mai mici mijloacele de transport e mai în siguranță.
Acum, dragă, Marius Stan, după abonamentele aruncate moacă în stânga și în dreapta și după promisiunea făcută Galatiului de a scoate mijloacele de transport vechi, ce mai ai de spus?! Nouă, oameni buni, gălățenilor ni se fură de sub nas! Mâine-poimaine, după ce mai intrați o data primar,o sa retrageți adonamentele si le lăsați doar nemuritorilor pensionari! Spuneti-mi , va rog si mie, de ce in autobuz, de exemplu , soferul lasa țiganii sa asculte manele la maxim, sa se urce cu o găină la subraț şi sa nu faca absolut nimic? Va spun eu! Le este frică, rușine! In maxi taxi nu am văzut in viața mea așa ceva! Nu ii ridic in slavi nici pe cei de la maxi taxi, dar ei au control asupra dubitei lor. Cat despre regenarea mașinii, daca nu va convine , dati fuga până la producatorii Volkswagen, Sprinter, si rugați-i frumos să oprească producția. Am terminat ce aveam de spus „prietenilor”
Este un subtitlu „Ce se întâmplă cu familiile noastre?” se intreaba un sofer de maxitaxi.
Dar ce se intimpla cu familiile celor transportati de ei (care vorbesc tot timpul la telefon si merg a niste muste fara cap) daca sunt accidentati ?
Se fugaresc unii pe altii ca sa vineze calatori si ignora aproape toate regulile de circulatie.
ISI BAT JOC DE CALATORI SI FOLOSESC CUVINTE TRIVIALE
DACA LI SE PRELUNGESC CONTRACTELE SA FI BAGATI PE TRASEELE PERIFERICE ALE ORSULUI, DAR MAI BINE FARA.
Mă omule! Stai tu in statie la autobuzul 26 jumătate de oră, intarzie la serviciu, îți taie din leafă, si mai vedem dupa daca mai esti contra maxi taxi! Comunistule! Cu oameni ca tine, ne intoarcem cu 20 de ani in urmă! Cat despre șoferii, jură ca i-ai vazut văzut pe absoluti toti soferii de maxi taxi fumând și înjurând! Nu te manifesta colectiv! Asa ca mai taci din gură, mini Ceausescu
de la 7.00 pana la 7.15 nici un autobuz catre Mc.19 de la LVA; ce …ne jucam?
Intrebati-l pe Kotty si sa va de-a si raspunsul,tot zice el ca e mai bine fara maxi taxi.Domnia lui trebuie sa fie unul din primarie,acolo unde se spala bani cu abonamentele ptr elevi,chiar si celor mici care sunt cu insotitori.Cand erau masini din min,in min,altora nu le convine vocabularul soferilor,atunci sa mearga cu masina proprie.
ca sa nu mai spunem de gazele de esapament care intra in interior astfel ca aerul este de cele mai multe ori irespirabil. Mrereu scuze de genul ca s-a schimbat filtrul etc etc etc. Toate sunt niste epave.
Ce naiba numai la noi in Galati se poate asa ceva. Jos mafia din conducerea primariei si a consiliului local. Huooo. Sa vina DNA ul
CUM ADICA NUMAI LA NOI INGALATI? SUNTEM UNUL DIN ULTIMELE ORASE IN CARE MAI ESTE MAXI TAXI, IN TOATE MARILE ORASE ALE TARII NU MAI SUNT BOMBELE ASTEA PE ROTI DE F MULT TIMP
Bai, „eu” ia muta-te la capitală, omule plimba-te cu ratb pana te plictisești.
IN MARILE ORASE NU SUNT NICI CAINI MAIDANEZI NICI RAHATI DE LA CATEII CU STAPAN , NICI CRATERE IN ASFALT . SI IN MARILE ORASE AU SI APA CALDA SI CALDURA
De acord ca fara maxi taxi transportul local va avea de suferit, dar lasa-ma nea Ghita cu parcul tau performant. Sunt cateva microbuze care circula dupa lasarea intunericului care scot fum pe toate partile, chiar si in interior.
Vad ca transurb suplimentează autobuzele. Dar către Damen nu circula nimic!!! Unde e traseul 42???
Ok pe strada se circula foarte bine…dar de aglomeratia din autobuze si tramvai cine raspunde? ……in acest moment ele nu pot face fata oamenilor…mai ales ca vin si foarte greu.sa se scoata maxi taxi cand aceste mijloace de transport vor face fata.
ne gândim și la familiile lor, problema este ca șoferi se gândesc la călători. Fac tot felul de figuri,se întrec intre iei pe traseu, semafoarele trebuie sa le țină cât mai mult, stau cate 2 verzi. LASĂ CĂ SE DESCURCA CU AUTOBUZELE PE CARE LE AU ÎN DOTARE. Asa le trebuie, omul hapsan nu merită cat mai mult bine. JOS CASCARABETELE!
Deci peste tot chesti cu fumul…cititi pe google ,nea gagal pentru unii „regenerare filtru particule wv crafter”,e un lucru absolut normal sa scoata fum odata la 250-300 km ,aceasta regenrare dureaza 10 minute sau 7 km parcusi…va sufocati cu fumul in maxi taxi si te ustura ochii de la transpiratia boschetarilor in autobuze…las-o naibii!!!
Lasa ca orice masina scoate fum, dar pana acum nu s.a auzit sa ia foc cu pasageri in ele. de la inceputul anului 2014 au ars 4 autobuze pline cu pasageri. in loc sa ia 20 de autobuze scoase din uz de alte state ale UE cu cate 2000000de km la bord, m.ai degraba ar cumpara 10 si bune… oricum , maxitaxi ar trebui pastrat pt galati!!!
Așa este! Mare dreptate! Plimbați-va cu caşcarabeta până luati foc, dragi comuniști!
CEEA CE NU INTELEGETI OAMENI BUNI ESTE CA, PE 9 MAI SE INCHEIE CONTRACTUL SI ASTIA DE LA MAXI TAXI TREBUIAU SA CIRCULE PANA ATUNCI, ASTAZI A FOST FOARTE AGLOMERAT IN ORAS DIN CAUZA LOR !!!!!!!!!!!! TRANSURB NU A FOST PREGATIT SA SCOATA AUTOBUZE PE TRASEU IN PLUS, DECAT DUPA 9 MAI.ASTIA DE LA MAXI TAXI SUNT NESIMTITI
Intr.un oras modern cu pretentii europene n.ar trebui permise epavele astea de „cascarabete”. Prefer sa merg cu autobuzul plin cu bosorogi decat sa.i miros veverita unui sofer ceafa lata in maiou, care pe deasupra mai si fumeaza si nici macar nu te duce pana la capat de linie daca nu are mai mult de 3 4 persoane in dric. Si daca plang asa tare sa se angajeze la Transurb ca de’ ei sunt soferi „profesionisti”.
Du-te dr**, mergi pe jos daca nu -ti place.
Miroase tu moșii pisati pe ei! Tare iti mai place! Miroase tot , tigani, babe, moși, de toate! Fa-te mirositor! Sa vedem cât te tine nasu
Domnu Dragos autobuzele exista …folosestele cu placere. Nu te-a obligat nimeni sa urci in maxi-taxi. Lasa-ne pe noi sa circulam civilizat rapid si confortabil cu maxi-taxi.
sa fie gratuitati la micobuze ca la transurb
Da, consumă tu atatia litri de motorina degeaba. plus ca sa vezi ce înghesuială! Așa că, Marius Stan nu ai pe unde scoate cămașa! Sa vedem cat iubești tu orașul Galați! !
Este evident ca in momentul de fata Transurbul nu poate prelua toate traseele. Transurbul sa preia doar traseele principale si sa spuna pe cate trasee pot face fata in conditii decente pentru populatie raportat la numarul de autobuze care-l au. Ce trasee raman neocupate sa fie preluate de maxi-taxi pe o perioada de un an. Dupa un an, Transurbul daca isi mai mareste parcul auto mai poate prelua si alte trasee si tot asa pana vor disparea de tot aceste maxi-taxi.
Caşcarabeta ești tu, comunistule! Du-te si croșetează mai , tataie, cum sa se descurce? Ești bo* sau ce? Poate pe tine te doare in cot ca stai la strada principala, iei 11 si ala ești, dar alții? ! Elevii ce fac? Oamenii care muncesc cinsit? Cu ei ce se întâmplă? Mergem inghesuiti ca niste sardine! Hai stai jos, ai 2 azi.
Este greu fara maxi taxi
Pai eu din Bariera daca vreau sa ajung in centru cu ce merg ??? Trebuie sa iau 2 masini sa le schimb sa pot ajunge in unele puncte situate in oras !
In plus, nu sunt masini Transurb suficiente pentru deplasarea zilnica.
Va certati ca prostii.
trebuie lasati cetatenii sa aleaga cu ce vor sa se deplaseze , nu sa li se impuna !