Proiectul „Start Up SMART 2.0”: 42 de noi antreprenori primesc finanțări de 150.000 lei pentru a demara propria afacere

La incubatorul de afaceri Start UP Smart de pe strada Brăilei nr 3, a avut loc lansarea Proiectului „Start UP Smart 2.0”, derulat de Asociația Centrul de Dezvoltare SMART în parteneriat cu Asociația Patronatul Tinerilor Întreprinzători din Regiunea Sud-Est și Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL (www.fonduri-structurale.ro).

În cadrul proiectului vor fi organizate cursuri de antreprenoriat pentru 350 de persoane din cele 6 județe ale Regiunii Sud-Est care vor să aibă cunoștințele necesare pentru demararea propriei afaceri. În cadrul unui concurs de idei de afaceri vor fi selectați 42 de noi antreprenori care vor primi câte o subvenție de 148.600 lei pentru a-și demara propria afacere.

Potrivit lui Iulian Cazacu, preşedintele Asociaţiei Centrul de Dezvoltare Smart, noul proiect este intitulat „Start UP Smart 2.0”, pentru că este al doilea proiect de acest gen, după ce în urmă cu trei ani a mai fost derulat un proiect „Start UP”, în cadrul căruia au fost finanțate tot 42 de noi afaceri.

Proiectul „Start UP Smart 2.0” este finanţat prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți, Obiectiv Specific 3.7 – Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană, „România Start-Up Plus”. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 10.295.000 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile este de 10.247.000 lei. Perioada de implementare este de 36 de luni.

Grupul țintă al proiectului este format din 350 persoane, respectiv șomeri, persoane inactive, antreprenori, persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă, care intenționează să înființeze o afacere non-agricolă în mediul urban și au reședința sau domiciliul în regiunea în care se implementează proiectul. Adică în Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, în mediul rural sau în cel urban. Vor fi derulate 14 cursuri de dobândire a competențelor antreprenoriale, în cadrul fiecărui județ al regiunii de dezvoltare. Competențele dobândite de aceștia vor fi certificate ANC.

Principalul obiectiv al „Start UP Smart 2.0”, învățarea antreprenoriatului de la A la Z

Prin acest proiect li se oferă în special tinerilor, dar și celor vârstnici, în egală măsură bărbați și femei, 50% – 50% fiind și una din condițiile din proiect, de a-și demara propria afacere.

„Obiectivul general al proiectului îl constituie încurajarea antreprenoriatului în Regiunea Sud-Est, prin susținerea înființării de noi întreprinderi de către persoane fizice care au reședința sau domiciliul în mediul rural sau urban din regiune și doresc să înființeze o afacere cu profil non-agricol în mediul urban, în scopul creării de noi locuri de muncă. Practic, ne adresăm tuturor persoanelor, împărție pe anumite grupări, de vârstă, încadrarea în muncă, diferențe de sex. Spre exemplu, trebuie să avem 50% femei”, a declarat preşedintele Asociaţiei Centrul de Dezvoltare Smart.

În cadrul proiectului se poate porni de la zero, pentru că activitățile din proiect sunt concepute pentru a școli viitori antreprenori pas cu pas, incluzând cursuri de antreprenoriat, tehnici de întocmire a planului de afaceri, concurs de idei de afaceri și practică la firme din domeniul în care viitorul antreprenor vrea să își dezvolte afacerea.

„Ce este important în cadrul acestui proiect este că nu oferim doar niște finanțări, ci dezvoltăm activități antreprenoriale în cadrul unor cursuri autorizate de ANC. Noi sperăm ca prin cunoștințele pe care le livrăm să îi ajutăm pe cei care urmează să își desfășoare o afacere să facă un plan de afacere cu asistență. Practic, în cadrul acestui curs ei vor învăța cum să facă un plan de afacere astfel încât el să fie finanțat. Vom acorda sprijin financiar de aproximativ 150.000 lei. Asta este suma netă pe care un start – up o poate primi în cadrul proiectului”, a mai precizat Iulian Cazacu.

Sunt finanțate noi afaceri în aproape toate domeniile

Pot fi dezvoltate noi afaceri în aproape toate domeniile, fiind excluse producția agricolă sau piscicultura în care cultura antreprenorială nu contează prea mult. Dar aceste discuții despre domeniul în care va fi dezvoltată afacerea vor fi făcute din timp. O noutate față de proiectul „Start Up” din 2015 este că finanțatorul prevede și un stagiu de practică, de 4 ore pe zi, timp de 10 zile, pe care noul anteprenor trebuie să îl facă la o firmă din domeniul în care vrea să își dezvolte afacerea.

Potrivit lui Radu Oprea, președintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din Regiunea Sud-Est, vor fi anumite condiții ce trebuie îndeplinite, spre exemplu vor fi finanțate cel puțin două afaceri din fiecare județ al Regiunii Sud-Est și la acordarea finanțărilor se va ține cont de faptul că 50% dintre afaceri trebuie să fie dezvoltate de femei.

„Indiferent de perioada în care faci cursul, vei avea la dispoziție cel puțin patru săptămâni ca să te pregătești pentru concursul de idei de afaceri. Concursul de idei de afaceri este important. Probabil că majoritatea  suntem obișnuiți cu Start UP Nation și alte programe similare, în care decizia de finanțare se ia în baza unei grile de 100 de puncte, care diferențiază și domeniile în care vrei să îți faci afacerea.

Spre exemplu, dacă faci producție iei 100 de puncte, iar dacă faci servicii, iei 90 de puncte și riști să nu mai obții finanțarea. Noi vom avea o metodologie care va evalua calitativ ideile de afaceri. Spre exemplu, noi nu considerăm că producția e mai importantă ca serviciile. Comisia care va desemna câștigătorii va analiza calitativ planul de afacere”, a precizat Radu Oprea.

Garantat 100%. Noii antreprenori vor susținuți la înființarea afacerii și derularea primului an de business

Președintele Patronatului Tineilor Întreprinzători din Regiunea Sud-Est a subliniat și faptul că cei 42 de noi antreprenori ale căror planuri de afaceri vor fi selectate pentru alocarea subvențiilor de 148.000 lei vor fi susținuți la demararea afacerii, dar și în primul an de activitate.

„Vom asigura demararea și funcționarea întreprinderilor noi. Va exista un termen în care câștigătorii vor trebui să își înființeze firmele. Este un termen de 2-3 luni în care trebuie să îți faci firma. Dacă nu o faci la timp, intră cineva din lista de rezervă. Sunt mai mulți pași, dar vei ști din timp ce pași ai de făcut. Apoi va fi perioada de monitorizare. Vor fi 12 luni în care noi monitorizăm fiecare afacere în parte.

Sunt trei obligații mari. În primul rând să ai minim doi angajați timp de 6 luni, nu trebuie să închizi firma timp de 3 ani și să nu vinzi echipamentele pe care le cumperi cu bani europeni, la fel, timp de 3 ani. După 3 ani faci ce vrei, dar noi trebuie să ne asigurăm că aceste condiții sunt îndeplinite”, a mai spus Radu Oprea.

 

 

 

 

 

Don't be selfish, share it on...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*