După ce Masterplanul general pentru transport a fost trimis la Bruxelles în varianta cu traversarea Dunării pe podul de la Brăila, proiectul tunelului de la Galați are șanse aproape nule de a fi dus mai departe. Chiar inițiatorul acestuia, primarul Marius Stan, a admis acest lucru. Primarul a declarat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că împotriva acestui proiect au fost puse o serie de obstacole, de la faptul că Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice a blocat timp de 6 luni publicarea pe SEAP a anunțului de participare pentru realizarea studiului de fezabilitate, la faptul că proiectul nu a fost susținut de parlamentarii gălățeni, totul culminând cu necalificarea proiectului tunelului în Masterplan.
În condițiile în care proiectul nu este în Masterplan, Primăria Galați nu mai poate semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, întrucât angajarea unei sume de aproximativ 5 milioane de euro pentru un proiect care nu este trecut în strategia națională pentru transport ar constitui caz penal. „Dacă am continua, în condițiile în care proiectul nostru nu este pe Masterplan și rămâne podul pe Masterplan, atunci lucrurile iau o turnură neplăcută pentru noi. În condițiile actuale ne putem alege cu un dosar penal”, a explicat Marius Stan, care a mai spus că în perioada care a mai rămas până la termenul limită de primire a ofertelor pentru studiul de fezabilitate se va zbate pentru ca proiectul să fie înscris în Masterplan:
„Decizia nu o luăm decât după ce se încheie perioada de primire a ofertelor pentru studiul de fezabilitate, care se încheie pe 15 aprilie. Până atunci, nu mă feresc să o spun, o să mă bat pentru proiect, indiferent dacă mă duc să mă bat cu premierul, cu ministrul Rus, cu CNADNR-ul, pentru ca proiectul să fie trecut pe Masterplan, pentru că am convingerea că este proiectul cel mai viabil”.
„Țiglina 5” putea fi peste Dunăre
„Am gândit proiectul tunelului și din punct de vedere social, dar și din punct de vedere strategic, pentru viitorul Galațiului”, a spus Marius Stan, precizând că subtraversarea Dunării ar fi completat alte proiecte, cum ar fi Centrul Multimodal din Portul Bazinul Nou și un aeroport de cargo pentru care a fost realizat studiul de fezabilitate cu o firmă italiană, dar ar fi facilitat și extinderea Galațiului peste Dunăre, unde ar fi putut fi construită „Țiglina 5”.
Printre „cozile de topor”: senatorul Ichim, deputatul Toader și „tovarășul Chebac”
Primarul Galațiului a pus eșecul acestui proiect pe seama lipsei de solidaritate a celor din clasa politică locală: „Nu înțeleg ce înseamnă lipsa de solidaritate a tot ceea ce înseamnă gălățean. Nu știu unde este mândria gălățenilor. Văd că brăilenii o au pe a lor. S-au bătut pentru proiectul podului și s-au bătut prin parlamentari, prin factori de decizie și de influență. Ei, la noi, este valabilă povestea cu capra vecinului de nu se poate. Totul se cuantifică prin câte voturi îmi aduce. Asta a fost optica de douăzeci și ceva de ani (…) După ce că 25 de ani nu au făcut un proiect serios de infrastructură la Galați, acum, când a apărut unul care este fezabil și realizabil, vin, de aici, niște cozi de topor, din interior, care militează pentru Masterplan cuprinzând pod la Brăila. Să fie sănătoși!”.
Rugat să dea exemple, primarul i-a enumerat pe senatorul Paul Ichim, deputatul Eugen Chebac și deputatul Mircea Toader: „Nu știți scrisoarea domnului Ichim cu Masterplanul? Tovarășul Chebac, nu? La fel! Nu v-a dat o declarație de presă în care spune că e de acord și el cu Ichim?! Mai este domnul deputat Toader, care e vicepreședinte la Comisia de Transporturi”, a spus Marius Stan.
În condițiile în care primarul Marius Stan a trecut la UNPR în luna septembrie, iar președinte al organizației UNPR Galați este Eugen Chebac, se pare că între cei doi uneperiști sunt serioase disensiuni, Primarul a evitat să recunoască acest lucru și a precizat că proiectul tunelului a fost susținut de liderul național al UNPR, vicepremierul Gabriel Oprea.
Vorbeste in somn ?
Cred,doresc sa cred pana pe 15 aprrilie.Dragi galateni suntem due rahat daca nu iesim in strada ptr Galati pana pe 10 aprilie.Ideea mea este spontana so vreau sa vad presa a galateana cu no I.Incep tabelul.Cred in Galati si project.Mai important decat politica este administratialocala!Fapte nu vorbe!
…”vreau sa plang, de tine sa uit.”…
nici macar drumuri bune nu suntem in stare sa facem, dar noi visam la tuneluri sub un ditamai fluviul, zona mlastinoasa ? ? ? faceti dracului drumuri bune sa nu se mai surpe asa usor, dup-aia mai visati ! nici macar niste fonduri europene nu mai suntem in stare sa accesam . . .
pfffffffffff!!!!!!!! noi si ai nostrii????
In mod normal, ar trebui sa nu raspund la astfel de …pareri.Habar nu aveam ce putere politica detin, adica de scrisoarea mea , a facut stanga-n prejur guvernul Ponta.Daca ar fi avut curiozitatea sa citeasca bine , interventia mea ,ar fi aflat ca se adresa la investitia din zona, pe sus , pe sub, putin interesa aspectul acesta. Orice investitie in zona, insemna oportunitate de locuri de munca , dezvoltare.etc.In mod normal , era responsabilitatea primarului sa discute la guvern, unde ar fi investit cu infrastructura rutiera , pentru a asigura logica traficului, fie pod, fie tunel.Fara investitie guvernamentala in drumuri , orice idee de traversare pica.Tulcenii inca din 2009 prin consiliul lor judetean au venit cu hotarari administrative , pe teritoriul lor , privind trecerea cu pod.Sunt curios , la acest proiect de tunel, si-au dat acordul lor? Refuz sa cred ca cineva s-a gandit ca noi scurmam pamantul pe sub…si ieseam tip cartita la ei in ograda si i-am fi determinat sa se alieze atunci la tiglina 5. Acum sa stam stramb si sa judecam drept, el nu si-a facut bine temele ,iar vina o arunca pe altul, ca or fi suficienti care sa injure din /PATRIOTISM LOCAL/, .Din punctul meu de vedere , sa nu fortam penibilitatea. Mai bine se vorbea intre autoritatile locale , cele centrale si specialisti,se lua o hotarare din timp si nu mai pierdeam 3 ani …demoland garaje si neconstruid nimic.Pentru stiinta cititorilor si chiar a primarului, cabinetul senatorial a solicitat strategia ce o urmeaza administratia locala ca sa sustina interesele zonei .Cautati prin corespondenta, sau raspundeti ca si cei de la consiliul judetean, adica nimic.
Uite am trecut peste un subiect.Nu ma pricep asa ca ,am sa spun ce mi-au transmis altii. Problema aeroportuara este cea cu cantec. Din cate am inteles ,cand faci un aeroport , culoarele de zbor , de intoarcere ,sau cum se numesc ele, trebuie sa fie pe teritoriul tau national.Din cate am inteles ,vecinatatea cu republica Moldova ,impune o amplasare undeva mai departe de granita. Parerea vine de la specialistii in domeniu.Acum, daca am comentat, sper sa nu fiu catalogat drept inamic al dezvoltarii locale.Probabil ar trebui discutata situatia cu administratia judetului deoarece zona mai indepartata de granita pica in afara zonei UAT Municipiul Galati. Sa nu credeti ca am asteptari de acolo, caci au fost necesare 5 hotarari de consiliu judetean pentru a lamuri chestia cu hangarul pentru elicopter.Sa nu fie cumva nevoie si de alta hotarare
Da ce face primaru asta pt acest oras?
noi facem dughene peste tot, ce ne trebuie tunel sau pod la DUNARE?!! cred ca ar trebui sa ii spunem ORASUL DUGHEANA , nu galati, trotuarele sunt pline de dughene nu erau deajuns a mai facut una langa MALL DUNAREA, halal primar avem sau ii spunem lui PRIMARUL DUGHEANA?
Pai de ce „primare” nu ai avut coloana vertebrala, poate ca asa ai fi avut sustinere. Ce te mai miri?
Domnule Ichim, daca chiar dumneavoastra sunteti, nu prea ma mai intereseaza acum daca se face pod, tunel, aeroport, heliport sau statie de lansare de rachete cosmice.
Este evident ca tipic romanesc, sunteti ditai oamenii si nu sunteti capabili sa va intalniti la o cafea si sa lasati deoparte orgolii, fite si talente si sa puneti umarul, la comun, sa faceti ceva pentru comunitatea care v-a ales.
E o chestie elementara, banala.
Dar ceea ce se intampla de cativa ani, imi confirma ideea ca indiferent cine ar fi primar, presedinte de cj, etc, tot nimic nu se va realiza pentru ca sunteti destule rozatoare care tot timpul stati si rontaiti picioarele scaunului celui care a fost ales, sa-l dati jos asa, daca altfel nu puteti.
Rusine, sincer, rusine, multa rusine!
Ma uit la voi cum sunteti ditai gusatii si la propriu si la figurat si nu va mai ajunge.
Daca eram in locul lui Stan, va convocam pe toti la o discutie publica, deschisa, sa spuneti clar ce ati facut voi pentru comunitatea asta. Ca-l injur si pe el dar tare bag seama ca-l injur degeaba ca au altii grija ca indiferent ce doreste sa faca bun pentru oras, aveti voi grija sa-i trageti presul ca nu cumva sa fie mai popular ca voi.
A- ti terminat de reparat tot ce s- a stricat in orașul asta si- acum a- ti ajuns la tunel. Sa înțelegem ca s- a deviat traficul la Elice pentru ca acolo se va face intrarea in tunel. Cred ca nici dumneavoastră nu va mai credeți la cate inepții debitați.
Mai mare rusinea,un oras cu un potential de dezvoltare extraordinar,si domniile voastre va bateti pe orgolii politice,iar in oras exista strazi care nu au o canalizare,gaze……
Pai nici nu are cum sa aiba sanse pentru ca galatenii sunt prea lenesi si mai au si de acoperit unele gauri financiare.Nu-i de mirare ca brailenii sunt inaintea noastra .Pana si unicul monument istoric in picioare ,inca, (Biserica Precista ) , e facut tot de boieri braileni. Si uite asa ne-am invatat sa ne faca altii iar noua ne e greu sa si gandim.
Fratilor , d-le Ichim , d-le Stan , orice varianta e mai buna decat nimicul de pan-acum , de 25 de ani ! Tunel , pod , fie ceva , de preferinta intre cele doua orase , Braila si Galati ! Auzeam intr-un timp de pod la Braila , in partea opusa Galatiului ! Ei asta ar fi intr-adevar rau ! Si mai lasati adversitatile politice , daca vreti inca un vot in anul urmator ! Coalizati-va pentru binele nostru , al galatenilor ! macar odata-n 25 de ani , ne-ar placea sa va vedem la aceeasi masa , ducand la capat o investitie de anvergura pentru acest oras ! Cerem mult , domnilor ?
Ma-ta are cratima!
La puscarie,hot ordinar !!!
Teapa era de prevazut.
S-au incasat spagile de la studiu de fezabilitate si bugetului i s-a mai dat un tun de milioane de euro.
Galatiul se surpa din loc in loc si astia vor tunel pe sub Dunare.Baietii astia,nu par intregi la capete.Bai fratilor,drumul DN25 Galati-Tecuci(Vames,Piscu ) e praf la propriu si voua va arde de tuneluri?Bine ca nu vreti sa faceti aeroporturi stiu eu ce alte imbecilitati.Drumul Galati-Vanatori si ala e gata .Elicopterul SMURD sta pe unde apuca si ala ..sa va fie rusine
Praf in ochi ptr electorat ,,
Asta-i Galatiul. Unii chiar nu inteleg necesitatea construirii a ceva in acest oras. De exemplu domnul Viorel Tofan, care nu intelege ca primarul nu are treaba cu judetul. Ca sa inteleaga si baietii astia, Galatiul are nevoie si de tunel si de aeroport si de autostrada. Ca altfel nu vom mai avea bani de nimic si chiar vom ajunge asa cum spune Marius Stan, Valea Jiului. Bine ca inca nu a scris nimeni despre banii care trebuie dati pensionarilor, sau de apa calda.
Asta-i Galatiul. Unii chiar nu inteleg necesitatea construirii a ceva in acest oras. De exemplu domnul Viorel Tofan, care nu intelege ca primarul nu are treaba cu judetul. Ca sa inteleaga si baietii astia, Galatiul are nevoie si de tunel si de aeroport si de autostrada. Ca altfel nu vom mai avea bani de nimic si chiar vom ajunge asa cum spune Marius Stan, Valea Jiului. Bine ca inca nu a scris nimeni despre banii care trebuie dati pensionarilor, sau de apa calda.