Opinia generală că cel puțin deocamdată sistemul de management inteligent al traficului nu își demonstrează nici „inteligența”, nici utilitatea, provocând timpi mai mari de așteptare a autovehicolelor la semafoare, este împărtășită și de primarul Ionuț Pucheanu. Edilul speră ca echipa de reprezentanți ai primăriei și de la firma care a instalat sistemul să reușească să regleze funcționarea „undei verzi” înainte de începerea anului școlar, când este previzibilă o creștere a traficului pe străzile orașului și s-ar putea ajunge la ambuteiaje:
„Avem un comitet de implementare, sunt șase colegi ai noștri care s-au ocupat de proiect. Urmează chiar să inaugurăm centrul de comandă. Eu sper să devină operațional mai devreme de 15 septembrie, pentru că – acum vorbește cetățeanul Ionuț Pucheanu – eu, unul, nu sunt câtuși de puțin mulțumit. O repet, cu toate riscurile aferente. Nu vreau să arăt către nimeni cu degetul, dar… Nu știu când va interveni și partea inteligentă a acestui sistem, până acum tot am auzit că suntem în perioada de acumulare de informații, dar vreau să ajungem și la momentul în care să dăm extemporal. Ferească Dumnezeu să nu fie cum trebuie la momentul în care încep școlile”, a declarat Pucheanu.
S-ar putea reveni la vechea semaforizare
Primarul spune că dacă sistemul nu va deveni funcțional într-o perioadă de timp rezonabilă, s-ar putea reveni la vechea semaforizare, prin trecerea pe „galben intermitent” a semafoarelor nou introduse, ceea ce ar însemna practic scoaterea acestora din funcțiune și revenirea vechilor semafoare la programarea manuală a timpilor:
„Există și varianta în care, dacă în al 13-lea ceas acest sistem nu își va dovedi performanța, nu putem ține în vigoare un sistem nefuncțional și atunci toate semafoarele puse suplimentar față de cele cu care eram obișnuiți să treacă pe galben intermitent, iar cele care au fost înlocuite să intre pe sistemul de programare manuală, pe care îl aveam și până acum”, a adăugat primarul.
Chiar dacă scoaterea din funcțiune a sistemului ar putea fi blocată din cauză că este realizat în baza unei finanțări europene și există condiția ca sistemul să nu fie oprit, în caz contrar primăria trebuind să returneze finanțarea, se va căuta o soluție pentru asigurarea fluenței traficului pe principalele patru artere de circulație ale Galațiului: „Orice proiect european se termină cu ulterioare investiții care creează îmbunătățrea sistemului deja existent. Eu nu vreau să mă gândesc până acolo, dar cred că am putea trece la îmbunătățirea, anularea unora dintre ele. Vom trăi și vom vedea dacă într-adevăr sistemul își va face simțită prezența într-un mod benefic”, a mai spus edilul.