3.969 de nave au trecut, în 2014, prin porturile dunărene Galaţi, Brăila şi Tulcea, coordonate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, din care 527 au fost nave maritime şi 3.442 fluviale. Cantitatea totală a mărfurilor transportate a fost de 7,8 milioane tone, în uşoară scădere faţă de anul 2013, când au fost 8 milioane de tone.
În 2014, cea mai mare pondere a mărfurilor transportate a avut-o traficul fluvial (5,97 milioane tone marfă). Traficul maritim s-a concretizat în 1,83 milioane tone marfă.
Conform directorului general al APDM Galaţi, Luigi Ciubrei, cele mai multe mărfuri transportate au fost spre şi dinspre combinatul ArcelorMittal Galaţi, revitalizarea combinatului făcându-se simţită şi în creşterea fluxurilor de marfă. O altă marfă foarte transportată anul trecut au constituit-o cerealele.
„A fost un an bun poate şi datorită faptului că a fost un an bun în ce priveşte producţia agricolă, şi asta a avut influenţă clară în ce priveşte traficul de cereale prin porturile Galaţi şi Brăila în special. Dar a început să crească şi traficul pe partea de produse laminate, de minereuri şi cărbune pentru combinatul siderurgic. Aici mă refer la traficul maritim, care este foarte important pentru compania noastră. În ultimele două luni, au fost şi nave maritime care au adus materie primă şi au plecat cu produse finite din combinat, iar tendinţa este de creştere, din informaţiile pe care le avem, întrucât noi ţinem o legătură strânsă cu conducerea combinatului şi cea a Romportmetului. Combinatul este cel mai mare şi mai important partener al nostru şi cel care are şi cota cea mai mare a traficului portuar.
Avem minereu care vine din portul Istanbul, cărbune care vine din Ucraina, ceea ce în ultimii ani nu s-a prea întâmplat; minereul şi cărbunii veneau prin Constanţa, de la diverse destinaţii, prin traficul fluvial. Eu mă bucur că au început să intre pe maritim, bineînţeles sunt şi venituri mai mari pentru companie. Destinaţia mărfurilor, în special, pe produse metalurgice, este variată: Orientul Mijlociu, Istanbul (destinaţie de tranzit), Franţa, Italia, Algeria. Înseamnă că şi combinatul siderurgic îşi rezolvă problemele şi exportă cantităţi mai mari de produse. Am avut şi situaţii când am avut patru-cinci nave la încărcare simultan în Portul Mineralier, şi aici mă refer la nave care preluau laminate”, a spus directorul general al APDM Galaţi.