Foto: Vasile Caburgan
Primarul Marius Stan și country managerul ArcelorMital, Ionel Borș, au redeschis oficial circulația pe viaductul către platforma siderurgică, printr-o cursă simbolică cu tramvaiul către Combinat și retur.
Potrivit primarului, au fost efectuate lucrări de consolidare a unui pilon și de completare a grilajului, dar și lucrări de reparare a carosabilului, valoarea totală a lucrărilor fiind de aproximativ 120.000 de euro.
„Și Transurb-ul și noi, prin Direcția Tehnică, am reușit să ne ținem de cuvânt și cu o zi înainte putem spune că viaductul e funcțional, dar vreau să punctez că noi am făcut o simplă reparație. Nu am făcut o modernizare totală pentru că ar fi costat enorm de mult, milioane, milioane pe care vrem să le accesăm pe bani europeni. Am lucrat, zic eu, științific, pentru că am avut o expertiză la ultimul pilon de sprijin, expertiză făcută de specialiști de la București . Expertiza ne-a spus să lucrăm acolo și nu au fost puțini bani. În plus s-a lucrat și la devierea apelor pluviale care lucrau la baza pilonului.
Au fost lucrări complexe. După ce am realizat lucrările de consolidare a pilonului am avut o perioadă de control a modului în care rezistă lucrările respective. Verdictul a fost <da>. Mă bucur că de luni vom relua, în condiții absolut normale, traficul cu tramvaie, autobuze în curse convenție și cu mașinile mici. Va fi interzis traficul pentru camioanele de mare tonaj. La anul sperăm să accesăm banii europeni”, a spus Marius Stan.
A mai fost efectuată o lucrare de ridicare a platoului liniei de tramvai pe o distanță de douăzeci de metri, pentru că diferența de nivel putea provoca deraierea tramvaielor.
Ionel Borș: „Mulțumesc autorității locale, că am reușit să redeschidem traficul pe viaduct”
Reprezentantul ArcelorMittal a spus că administrația combinatului nu se putea implica financiar în realizarea acestor lucrări, deoarece viaductul nu a fost niciodată al combinatului și pe cale de consecință este o arteră de circulație a municipalității, dar a ținut să mulțumească primăriei pentru redeschiderea traficului:
„Nu ai cum să te implici, atâta timp cât nu este obiectivul nostru, dar înainte de toate țin să mulțumesc autorității locale, primarului, că am reușit să redeschidem traficul pe viaduct, ceea ce ușurează foarte mult situația, nu numai pentru Combinat, pentru că mai sunt 40 de societăți în zona platformei, care cu viaductul deschis traficului își vor desfășura mult mai bine activitatea. Asta a fost în spiritul bunei colaborări pe care am avut-o întodeauna, în avantajul comunității în care noi toți ne desfășurăm activitatea”, a declarat Ionel Borș.
Pe viaduct vor circula tramvaiele de pe traseele 1, 3 și 6
Potrivit directoarei Transurb, Genica Totolici, circulația tramvaielor pe viaduct a fost autorizată cu o limitare a vitezei la 40 km/h.
„Înainte de închiderea circulației pe viaduct, circulam cu traseul 1 și traseul 3. La fel avem și acum în programul de circulație, traseul 1 și traseul 3, plus traseul 6, care va merge tot până la poarta ArcelorMittal și până la Port Bazinul Nou. Așa îl avem în programul de circulație pe anul 2015. Am modificat traseul 6 care mergea la piață. Acum circulația spre zona pieței este închisă și vom coborî către Bazinul Nou”, a precizat Genica Totolici.
Șubrezit de ploi și cutremurele din 1977 și 1986
Viaductul de 1,5 kilometri care face legătura între oraş şi combinatul ArcelorMittal a fost construit în perioada 1966-1969 şi în cele peste patru deceni au fost încercate unele lucrări de reabilitare, dar unele dintre acestea au fost lucrări executate superficial, precum cele de după cutremurul din 1977. La alte intervenţii mai mult s-a stricat decât s-a reparat, cum s-a întâmplat în 1986, când au fost înlocuite şinele de tramvai şi a fost deteriorată calea de rulare. Practic, structura construcţiei a fost afectată de intemperii, de cutremurele din 1977 şi 1986, dar şi proasta administrare.
Circulația pe viaduct a fost închisă în 2013
Degradarea stării tehnice a viaductului a fost constatată după ce ploile abundente din iunie 2011 au dus la dregradarea mai multor elemente constructive, în special în zona de racordare cu platoul pe care se află platforma siderurgică, atunci producându-se şi o tasare cu 40 cm a umpluturii din acea zonă. O comisie întrunită în septembrie 2011 la solicitarea Primăriei Galaţi constata că orice ploaie, chiar una cu un debit mediu, poate determina amplificarea degradării.
Expertiza realizată de IPTANA în baza instrucţiunilor AND 522-2002 referitoare la determinarea stării tehnice a unui pod a stabilit că starea tehnică a viaductului se încadrează în „clasa a IV-a”, respectiv „stare necorespunzătoare”.
În 2013, Primăria Galaţi a cerut o nouă expertiză şi cum nici lucrările stabilite în anul 2011 nu fuseseră executate, în 2013 a fost luată decizia închiderii circulaţiei pe viaduct.
Repararea viaductului a fost tergiversată din cauză că, în total, costurile reabilitării, care include şi consolidarea unor piloni, ar fi de 10 milioane euro.
Foto: Vasile Caburgan
In sfarsit…un lucru mai bun in ultima perioada
Your material is really unique.
Greetings! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to resolve this issue. If you have any recommendations, please share. Thanks!
I like browsing your site. Thanks!
j’aime le blog les textes sont bien écrit ne changer rien c est top
An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a coworker who had been doing a little homework on this. And he in fact bought me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this matter here on your blog.