Se „splitează” Teatrul „Gulliver” de Teatrul Dramatic. Dispar şi organigramele cu 9 directori la 119 angajaţi

După mai bine de 7 ani de la măsurile de austeritate luate inclusiv în domeniul culturii în baza Ordonanţei 63 a Guvernului Boc, se revine asupra restructurărilor la care au fost supuse teatrele gălăţene, fiind desfiinţată comasarea Teatrului de Păpuşi „Gulliver” cu Teatrul Dramatic „Fani Tardini”, iar artiştii de la Teatrul Muzical Nae Leonard, care deveniseră angajaţii Fundaţiei Culturale „Andreiana Juventus” devenind iarăşi salariaţi ai teatrului. De la 1 ianuarie se revine la organizarea de înainte de criză, când la Galaţi existau 3 teatre.

„Dorim să înfiinţăm Teatrul Gulliver, pentru că Teatrul Fani Tardini şi Teatrul Gulliver erau comasate şi se cam călcau pe picioare. Unii aveau spctacole dimineaţa, ceilalţi seara, erau complicaţii cu decorurile, recuzita. De la 1 ianuarie revenim la numărul de trei teatre la Galaţi”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

Întrucât imobilul în care a funcţionat teatrul, de pe strada Eroilor, a fost restituit de instanţe, spectacolele Teatrului „Gulliver” vor avea loc la sala de spectacole a Casei de Cultură a Studenţilor, sediul administrativ al teatrului fiind pe strada Gării nr 28. „Am identificat şi sediul social pentru Teatrul Gulliver, pe strada Gării, în fostul sediu al PNŢCD. Pentru realizarea efectivă a spectacolelor, încercăm o antamare a sălii pe care o au cei de la Casa de Cultură a Studenţilor. Mai sunt nişte mici probleme, urmează tratative pentru închirierea acelei săli”, a mai precizat primarul.

Austeritate: numărul directorilor s-a dublat, de la 5 la 9!

Măsura comasării Teatrului de Păpuşi „Gulliver” cu Teatrul Dramatic „Fani Tardini a fost realizată în mare grabă, sub presiunea măsurilor de austeritate impuse de Guvernul Boc pentru reducerea cheltuielilor publice prin aplicarea şi în domeniul teatrelor, a măsurilor de restructurare conform Ordonanţei 63. Dacă nu se făcea această comasare, Teatrul „Gulliver” ar fi trebuit desfiinţat.

Restructurarea a fost o idee generoasă, dar a ieşit prost pentru că în iureşul reorganizărilor măsurile de austeritate au ieşit pe dos: numărul teatrelor gălăţene a fost redus de la 3 la 2, dar numărul directorilor de teatre a fost aproape dublat, de la 5 la 9!?

Pe hârtie, cele două teatre rămase, Teatrul Dramatic şi Teatrul Muzical, aveau 119 salariaţi, din care 9 erau directori. Adică un director la 12 salariaţi!

Potrivit Anexei 2 a HCL 293/12.08.2010, organigrama “Fani Tardini – Gulliver” cuprindea un “director general (manager)”, un “director administrativ”, un “director economic” şi un “director artistic”, la care se adauga încă un “director (manager)” la secţia de păpuşi. Peste cei 5 directori mai era şi un mare şef, un “manager coordonator”. Asta era organigrama votată de Consiliul Municipal, în realitate postul de “manager coordonator” nefiind scos la concurs.

Un teatru, două oficii juridice, două birouri RU, două contabile şefe…

În organigramă nu erau fost reduse nici măcar posturile de secretare. Una era la uşa “directorului manager” de la “Dramatic”, alta la uşa “directorului manager” de la “Păpuşi”. Cu restul funcţionarilor era la fel: era un consilier juridic I/gr 5 şi un referent RUI/gr 5 la “resurse umane” pe secţia de “Dramatic”, dar şi pe partea de “Păpuşi” era un consilier juridic şi resurse umane II/II. De ce nu  putea exista un singur jurist să se ocupe de toate procesele, de la “Dramatic” şi de la “Păpuşi”?

De ce nu putea exista un singur birou de resurse umane la cei 82 de angajaţi ai teatrului şi erau necesare două, unul la „Dramatic” şi altul la „Păpuşi”?

La fel se întâmpla şi cu contabilii şefi: exista un “contabil şef – economist I A/gr II” la jumătatea de “Dramatic”, dar şi un “contabil şef – I A/gr II” la jumătatea de “Păpuşi”!

Organigrama de la Teatrul Muzical  avea 2 directori la 37 salariaţi

Şi numărul directorilor de la Teatrul Muzical a crescut de la 2 la 3 după ce consilierii municipali au “reorganizat” şi acest teatru. Prin HCL 296/12.08.2010 s-a hotărât ca teatrul să rămână cu 37 salariaţi, grosul soliştilor, instrumentiştilor şi balerinilor fiind transferaţi la Fundaţia „Andreiana Juventus”, la care primăria vira banii de salarii.

Chiar dacă mai avea doar 37 de salariaţi, Teatrul Muzical a rămas în continuare cu “director general manager” şi director economic. Un director la 19 salariaţi! Dar şi în combinaţia asta mai apărea un director în plus, cel de la „Andreiana Iuventus”, tot director peste artişti.

 

 

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*