Navă de cercetare arctică de ultimă generație construită la Damen Galați cu oțel de la ArcelorMittal Galați

Combinatul siderurgic ArcelorMittal Galați furnizează laminatele de oțel pentru o navă de cercetare antarctică construită la Șantierul Naval „Damen” pentru Australia, proiectul având o valoare totală de aproape 2 miliarde de dolari australieni. Nava, cu capacitatea de 23.400 tone, va avea o lungime de 156 metri.

Nava, care are capabilități de  spărgător de gheață, va fi utilizată ca navă de aprovizionare, dar cu ajutorul ei, guvernul australian va extinde explorarea în mările de sud și Antarctica.

Spărgătorul de gheață construit la Galați, cu oțel de Galați, va furniza celor 3 stații australiene permanente de cercetare din Antarctica și stației din insula Macquire încărcătură, echipamente și personal. Fiind o navă de cercetare, cu facilități de laborator extinse, va putea găzdui până la 116 oameni de știință și va putea găzdui până la patru elicoptere și două ambarcațiuni.

Furnizarea tablelor pentru spărgătorul de gheață – o provocare pentru combinatul ArcelorMittal

„Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar și capacitatea echipei locale de a se transforma și a se adapta la cerințele speciale ale clienților noștri”, a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galați.

Combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 și EH36. Oțelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistență (până la 620 Mega Pascali) și au un conținut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face față provocărilor apelor polare.

Proiectat pentru a efectua atât cercetare științifică, cât și aprovizionare în apele antarctice, nava va putea sparge gheața groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri și va aproviziona stațiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament și personal. Nava va avea laboratoare știițifice și birouri pe o suprafață de 500 mp.

ArcelorMittal Europa – Produse Plate și Grupul Damen au o colaborare îndelungată care se consolidează prin acest proiect de mare anvergură.

Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuiau să fie subțiri și late, cu grosimi de 6 – 8 milimetri și lățimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subțiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură.

Apropierea ArcelorMittal Galați de Șantierul Naval Damen a redus riscul de întârziere a livrărilor și a permis experților combinatului ArcelorMittal să ofere un răspuns rapid la oricare dintre întrebările tehnice pe care le-ar putea avea clientul.

Tradiție. Sub chila navei a fost pusă o monedă olandeză de argint din 1642

Pentru a recunoaște în mod formal începerea construcției, la ceremonia oficială, conform tradiției, mai multe monede au fost au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european care a ajuns în Tasmania. Tasmania nu este doar locul în care se află Divizia  Antarctică a Australiei, ci și capitala insulei, Hobart, unde va fi și portul navei. Livrarea vasului este programată pentru aprilie 2020.

La semnarea contractului a fost prezentă și gălățeanca Nineta Bărbulescu, ambasadorul României în Australia și Noua Zeelandă

Contractul, anunțat la 29 octombrie 2015 de premierul australian Malcolm Turnbull, a fost semnat la Hobart (Tasmania) de Julie Bishop, ministrul Afacerilor Externe, Greg Hunt, ministrul Mediului, Malcolm Thompson, secretar de stat, si Mark Irvin, directorul companiei britanice SERCO, care este principalul contractor.

La festivitate a participat și Nineta Bărbulescu, ambasadorul României în Australia și Noua Zeelandă, care este născută la Galați și a declarat cu acel prilej că este mândră că noul spărgător de gheață este o navă „Made in Galați, orașul meu natal”:

„Sunt cu adevărat mândră de acest moment foarte important al relațiilor bilaterale dintre România și Australia, o recunoaștere la nivel mondial a standardelor profesionale ale echipei Santierului naval de la Galati, dar și o contribuție substanțială la cercetarea științifică în Antarctica. Spărgătorul de gheață Made in Romania, Made in Galați, orașul meu natal, de șantierul naval deținut de compania olandeză Damen, înseamnă următoarea generatie de spărgătoare de gheață, mai rapide, mai mari, mai puternice și oferind o rezistență sporită”, a spus la acea festivitate Nineta Bărbulescu.

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*