Începe luna cadourilor. În medie, românii alocă aproape 300 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae

Începe luna cadourilor. În medie, românii alocă aproape 300 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae Seara de Moș Nicolae este importantă și din punct de vedere economic, pentru că marchează începutul lunii cadourilor, perioadă pentru care micii comercianți sau marii retaileri își pregătesc din timp ofertele pentru toate tipurile de produse, de la dulciuri la articole de vestimentație sau electrocasnice. De Moș Nicolae, românii preferă să cumpere dulciuri și jucării pentru copii, fiind în scădere tendința de a cumpăra articole vestimentare. Bugetul alocat în acest an pentru achiziționarea cadourilor pe care le aduce Moș Nicolae va fi, la nivel declarativ, de 294 lei, cam același nivel ca și anul trecut, când era de 290 lei. Această statistică rezultă dintr-un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, din care mai rezultă că dulciurile și jucăriile vor fi cele mai întâlnite daruri în ghetuțe. Potrivit studiului, la întrebarea „Ce gen de cadouri veți cumpăra anul acesta cu ocazia zilei de Moș Niculae?”, 54,4% dintre respondenți au răspuns dulciuri iar 37,9% au răspuns jucării.

„Chiar dacă nu au obținut un procent suficient de mare, printre cadouri sunt menționate și nuielușele dăruite celor obraznici. Comparativ cu anul trecut a scăzut numărul celor care le cumpără celor dragi articole vestimentare, acestea fiind oferite cadou cu ocazia Crăciunului, însă a crescut numărul celor care s-au orientat către alte categorii de cadouri, cum ar fi cărțile. De altfel, aproape 50% dintre persoanele intervievate intenționează să cheltuiască cu această ocazie între 100 și 250 lei”, se precizează în studiul menționat.

În aproape 80% dintre familiile orășenilor intervievați, va poposi Moș Nicolae pentru a aduce cadouri copiilor iar comparativ cu anul trecut, bazinul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ pentru București și orașele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25 — 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani. Marja de eroare a studiului este de 3,46%.

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*