Galațiul, pentru o zi capitala berii. Asociația „Berarii României” și-a prezentat raportul anual la Facultatea de Ingineria Alimentelor

 Galațiul, pentru o zi capitala berii. Asociația „Berarii României” și-a prezentat raportul anual la Facultatea de Ingineria AlimentelorRolul important pe care îl deține, de peste 60 de ani, Facultatea pentru Știința și Ingineria Alimentelor de la Universitatea „Dunărea de Jos” în formarea specialiștilor din industria berii și parteneriatul dintre profesorii și studenții facultății și producătorii de bere în programe de internship sau dezvoltarea unor teme de cercetare pentru îmbunătățirea tehnologiilor, a fost marcat printr-o premieră: Asociația „Berarii României”, care reunește 6 dintre principalii producători de bere, ce asigură 80% din consum. Asociaţia și-a prezentat raportul anual pe anul 2016 în cadrul unei conferințe de presă comune cu reprezentanții facultății.

La Galați sunt școliți maeștrii berari ai României din 1955

Potrivit prof. univ. dr. Iuliana Aprodu, facultatea de la Galați este din 1955 formatorul generațiilor de specialiști în industria berii: „Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor din cadrul Universității Dunărea de Jos are o lungă tradiție de formare a specialiștilor din industria berii. Primul curs de tehnologia industriilor fermentative a fost introdus la Galați în 1955, când Institutul de Industrie Alimentară de la București a fost transferat la Institutul Politehnic Galați, punându-se astfel bazele Facultății de Industrie Alimentară și Tehnică Piscicolă. De-a lungul anilor, cadrele didactice au avut o preocupare permanentă în formarea de specialiști în industria berii”.

Rolul facultății de la Galați a fost subliniat și de directorul general al Asociației „Berarii României”, Julia Leferman: „Caracterul național al producției de bere din România este întărit și de faptul că formarea a numeroase generații de maeștri berari are loc chiar aici, la Universitatea “Dunărea de Jos”, din Galați.

Dăruirea pe care o au cadrele didactice pentru această meserie s-a transmis absolvenților care au reușit să realizeze reale performanțe în domeniul pe care și l-au ales.

Profesionalismul specialiștilor care au deprins arta fabricării berii la Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor, s-a transformat în timp în produse de excepție, iubite de români, fapt ce nu ar fi fost posibil fără implicarea permanentă și înaltul standard al profesorilor de aici”, a spus Julia Leferman.

 Galațiul, pentru o zi capitala berii. Asociația „Berarii României” și-a prezentat raportul anual la Facultatea de Ingineria AlimentelorÎn 2016, românii  au băut 15,81 milioane de hectolitri de bere

 Potrivit directorului general al Asociației „Berarii României”, în 2016 volumul pieţei berii s-a menținut la un nivel de 15,81 milioane de hectolitri, nivel atins și în 2015, menținându-se și consumul de 80 de litri pe cap de locuitor.

Nivelul de anul trecut al consumului, oarecum constant față de cel înregistrat în ultimii ani, este cu 20-25% sub nivelul din 2008, de 20,2 milioane.

Producția internă acoperă 97% din consum, importurile reprezentând doar 3%, în timp ce exporturile de bere românească peste hotare sunt aproape nesemnificative, de 420.000 de hectolitri.

„Având un caracter profund național, definit de o pondere de peste 97% a producției locale de bere în consumul intern și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii continuă să fie un stimul economic important la nivelul întregii țări. Datorită contextului fiscal stabil din 2016, piața berii a putut evolua în mod natural, având în continuare un efect economic pozitiv prin: valoarea adăugată generată în cadrul tuturor activităților conexe, importante contribuții la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite și prin crearea, în mod direct și indirect, a 85.000 locuri de muncă la nivel național”,  a declarat Julia Leferman.

Berea la PET deține supremația, acaparând mai mult de jumătate din piață

În ceea ce privește preferințele consumatorilor pentru tipurile de ambalaj al berii, în 2016 nu au fost schimbări prea mari. Berea îmbuteliată la sticlă a înregistrat cea mai mare variație în rândul preferințelor consumatorilor, cu o creștere de aproximativ 3%, de la 24,8% în 2015, la 27,68% în 2016. Deși a înregistrat o scădere cu aproximativ 2%, de la 53,4% în 2015, la 51,6% anul trecut, ambalajul de tip PET a continuat să dețină și în 2016 cea mai mare pondere pe piață. Doza a înregistrat doar o ușoară scădere, de 1%, de la 18,1% la 17,1%, iar draughtul s-a menținut aproximativ la același nivel, variind doar de la 3,7% în 2015,  la 3,65% anul trecut.

 Galațiul, pentru o zi capitala berii. Asociația „Berarii României” și-a prezentat raportul anual la Facultatea de Ingineria AlimentelorProducătorii de bere nu se tem de creșterea de pe piața vinului

În condițiile în care zilele trecute a fost anunțată o creștere semnificativă pe piața vinului, directoarea Asociației „Berarii României” spune că evoluția de pe piața vinului nu reprezintă un risc de scădere a consumului de bere. Mai mult de atât, producătorii de bere sunt mai puțin interesați de o creștere a consumului, obiectivul lor fiind să obțină o stabilizaare a consumului la un anumit nivel:

„Nu este un pericol din punctul de vedere al opțiunilor, pentru că opțiunile consumatorilor de vin și consumatorilor de bere sunt clare. În ceea ce privește evoluția pieței berii, noi ne uităm către o stabilizare. Sigur, raportat la anul 2008 putem discuta de o scădere, însă uitându-ne la evoluția în timp și ținând cont de faptul că piața berii suferă și de unii factori, cum ar fi caracterul de sezonier și mergând până la descreșterea populației, pentru că o mare parte dintre români pleacă în afara granițelor, sunt o serie de factori care au efecte asupra consumului de bere. Sigur, cel mai important, pe care noi îl considerăm pozitiv, este cel al cadrului fiscal predictibil, în condițiile în care anul trecut am avut această predictibilitate, ceea ce practic determină o așezare a pieței.

România se află pe locul 7 la nivel european în ceea ce privește consumul de bere, cu 80 de litri pe cap de locuitor. Din punctul nostru de vedere, ca asociație, nu ne uităm la o creștere a acestui consum, ne interesează să promovăm un consum responsabil. Acesta este obiectivul asociației”, a adăugat Julia Leferman.

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*