FOTOGALERIE. Boemia: o afacere marca Start-UP Smart! Cu Ana-Maria Bocănială

*Boemia este magazinul de papioane şi accesorii  pe care Ana-Maria Bocănială l-a iniţiat în cadrul unui proiect cu finanţare europeană.  *A aplicat cu ideea ei de afacere şi a câştigat un grant de 20.000 euro. *Anul 2015 a fost cu siguranţă pentru Ana-Maria Bocănială unul al schimbărilor. A participat la un curs de Competenţe antreprenoriale, apoi şi-a aşternut ideea de afacere pe hârtie, participând astfel la un concurs de idei de afaceri şi… iat-o, la început de 2016 cu o afacere pusă pe picioare.  

*Un vis, o idee, acţiune, pasiune şi multă implicare: Boemia by Ana-Maria Bocănială

Boemia: un start-up marca Start-up Smart! Cu Ana-Maria BocănialăReporter: Cine este Ana-Maria Bocănială?

Ana-Maria Bocănială: Ana-Maria Bocănială este o persoană veselă, o iubitoare de frumos, are aproape 23 de ani, este o perfecţionistă (din păcate, dar şi din fericire) şi e o mare visătoare, dar cred că acest lucru din urmă, m-a ajutat să ajung unde sunt acum, şi anume, să am propriul meu atelier în care să confecţionez şi să “meşteresc” la ceea ce îmi place cel mai mult. Accesoriile, lucrate minuţios, cu o deosebită atenţie acordată detaliilor, unul din lucrurile care ne place să credem că ne diferenţiază de restul pieţei.

Câteva lucruri despre mine, ar fi că am terminat liceul cu specializarea în design vestimentar, nu iubeam pe atunci neapărat ideea de confecţionare cât cea de design, de estetică şi de “proiectare”. Astfel că tot pe timpul liceului la îndemnul doamnei diriginte am participat şi la un concurs din Iaşi, numit “Junior Designer”, care consta exact în realizarea schiţelor unor ţinute, nonconformiste dacă îmi amintesc bine, la care luasem premiul l, spre plăcuta mea surprindere. Unde mai adăugăm că încă de la o vârstă “fragedă” mă vedeam un cunoscut designer vestimentar, mai “ieşit din tipare”, mai este până acolo, dar nu voi elimina acest gând pe viitor. Alte mari pasiuni ar fi orientate tot spre artă, pictură, confecţionarea bijuteriilor, dar şi natura împreună cu drumeţiile aferente, care poate fi şi este o sursă excelentă de inspiraţie.

R: Cum ţi-a venit idea de afacere?

A.M. B.: Deschiderea unui atelier de creaţie, după cum spuneam a fost un vis, iar oportunitatea de a-l deschide mi s-a ivit printr-un proiect european adresat tinerilor întreprinzători. Astfel, am ales să profit de această şansă. Deoarece iubesc  frumosul, nu mă vedeam făcând altceva decât creând şi a fost extraordinar că am putut să pornesc o afacere din această pasiune, până la urmă cred că asta ne dorim cu toţii, să avem un venit făcând ceea ce ne place.

Meseria de antreprenor înseamnă să ai un şef îngrozitor care te ţine în loc de 8 ore, 14 sau chiar mai mult, şi care îţi dă acelaşi salariu pentru 8 ore, ba chiar uneori mai puţin.

R: Care sunt punctele forte şi cele slabe ale meseriei de „antreprenor?”

A.M.B.: Împreună cu alţi tineri antreprenori acum facem haz de “necaz” să zic aşa, spunând că meseria de antreprenor înseamnă să ai un şef îngrozitor care te ţine în loc de 8 ore, 14 sau chiar mai mult, şi care îţi dă acelaşi salariu pentru 8 ore, ba chiar uneori mai puţin. Lăsând totuşi aceste mici “anomalii” la o parte, meseria de antreprenor, tânăr fiind şi cu prea puţine cunoştinte la început, suntem puşi constant la încercare şi avem parte tot timpul de noi provocări. Aceste provocări ne “călesc” şi ne învăţăm lecţiile după fiecare, sau măcar încercăm. Pentru mine chiar este o provocare şi nu cred că aş vrea să mai dau înapoi nici dacă aş avea şansa, deşi au trecut doar câteva luni, au fost nopţi nedormite, birocraţie în exces, stres acumulat şi mult mers prin beznă, am avut destule de învăţat şi îmi doresc să învăţ şi mai departe şi să extind firma la următorul nivel. Bineînţeles că sunt şi puncte forte precum o puternică iniţiativă de a fi creativ, independenţă financiară etc.

Cred că unul din atu-urile mele ca antreprenor este că am o imaginaţie care mă ajută în acest domeniu, şi mai mult de atât mă ajută faptul că îmi place ceea ce fac deoarece implică creativitatea, arta, designul.

R: Cum ai demarat business-ul tău şi care crezi că sunt atu-urile tale ca antreprenor? Dar ale afacerii tale?

A.MB.: Business-ul a fost demarat prin intermediul unui proiect, finanţat prin POSDRU, în care am aplicat cu ideea mea de afaceri şi unde am avut puţin noroc să mă aflu printre cei 42 de câştigători ai acestuia. Cred că unul din atu-urile mele ca antreprenor este că am o imaginaţie care mă ajută în acest domeniu, şi mai mult de atât mă ajută faptul că îmi place ceea ce fac deoarece implică creativitatea, arta, designul.

În afacerea cu accesoriile, în principal cu papioanele, nu ştiu ce atu văd ceilalţi, dar eu consider că o afacere este avantajoasă atunci când ştii că oferi  produse de calitate, făcute cu drag şi din pasiune. La noi deja se întâmplă acest lucru, aşadar calitatea, detaliile şi clienţii fericiti sunt atu-urile noastre.

R: Care este sursa ta de inspirație și cum anume te inspiră?

A.M.B.: Natura mă inspiră şi ne dăruieşte în acelaşi timp multe materiale prime din care se pot crea decoraţiuni superbe. Am încercat şi acest lucru, şi pe viitor mi-ar plăcea să mai repetăm un astfel de proiect. Pe parte de accesorii, materialul textil în sine este o sursă de inspiraţie, încerc să fac diferite combinaţii de culori, texturi şi alte mici detalii din care să rezulte nu doar un simplu şi banal accesoriu ci şi un design plăcut de privit.

R: Care este visul tău, până unde ți-ai dori să ajungă creațiile tale?

A.M.B.: Ce ştiu în acest moment este că îmi doresc ca produsele mele să fie cunoscute atât pe plan local, dar şi naţional, iar mai târziu internaţional, ajutându-mă şi de magazinul online la care lucrăm. Îmi doresc ca Boemia să ajungă un cunoscut brand românesc, ca accesoriile noastre să devină un must-have şi să facem cunoscut conceptul papioanelor nu doar masculine cât şi celor feminine, care vin într-o foarte largă varietate de modele şi design-uri, ele putând fi purtate atât la o ţinută clasică, elegantă cât şi una casual şi smart casual şi multe altor stiluri uşor de adaptat cu acestea.

R:  Care este lucrul care te motivează să mergi mai departe, să oferi tot ceea ce poți?

A.M.B.: De fel îmi place să cred că sunt perseverentă şi merg mai departe pentru că în ultima perioadă am investit timp şi energie într-un vis văzut cu ochii. Mă motivează o viziune măreaţă, o afacere prosperă, în creştere.  Mă motivează clienţii fericiţi şi multumiţi. Mă motivează arta şi pasiunea  pentru aceasta!

R: Ai o persoană pe care să o admiri sau te inspira în mod special?

A.M.B.: Sunt mulţi designeri de la care am ce învăţa şi pe care îi admir, sunt şi persoane care m-au ajutat cu sfaturi atunci când nu reuşeam să ies din bezna, precum Vania Szasz care mi-a fost alături cu răspunsuri atunci când aveam foarte mare nevoie de ele în această afacere, o persoană extraordinară care apreciază, ca şi mine, calitatea şi detaliile deţinând o afacere asemănătoare, pe care o admir, mulţumindu-i pe această cale ca a fost atât de răbdătoare şi mi-a dat ocazia să învăţt de la o persoană cu mai multă experienţă. Alte persoane pe care le admir mult şi mă inspiră, sunt părinţii mei, care au fost întotdeauna cele mai muncitoare persoane pe care le cunosc, şi le mulţumesc pentru că mi-au insuflat şi mie această calitate, lucru care nu mă lasă să renunţ prea uşor când îmi pun ceva în cap.

R: Ai fi putut alege să pleci din tară, ca tânăr cu perspective mai bune în altă parte? Ce te face să rămâi deocamdată în România?

A.MB.: De ce să rămân în această ţară? Pentru că îmi plăcea ideea de brand românesc şi pentru că îmi iubesc ţara deşi are anomaliile ei, avem şi multe alte lucruri frumoase aici. Nu neg că aş vrea să mă extind la un moment dat, dar tot din România aş fi preferat să încep afacerea dacă aş fi avut de ales. Îmi doresc să ajut într-un fel sau altul şi comunitatea gălăţeană.

****************************************

Boemia Handmade este echivalent cu accesorii făcute din dragoste: papioane, atât pentru bărbaţi cât şi pentru femei şi copii, care pot fi personalizate după bunul plac al clientului. Dar şi: broşe, eşarfe, cravate, batiste, butoni, gentuţe, bijuterii lucrate manual sau alte decoraţiuni şi accesorii. De asemenea, pentru domeniul corporate, Boemia Handmade personalizează papioane cu logo-ul sau culorile firmei, pentru consolidarea imaginii companiei prin intermediul angajaţilor.

Atelierul se află în Galaţi, Centru, pe strada Lupeni, nr.2 (în spate la hotel Dunărea), cu livrării în ţară prin curier sau Poşta Română.

Boemia Handmade poate fi găsită şi pe Facebook:  https://www.facebook.com/BoemiaHandmade. Urmăriţi concursurile, promoţiile, lansarea de noi produse şi colecţii.

În curând, Boemia Handmade va fi şi online: www.atelierboemia.ro.

 

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*