FOTOGALERIE. A fost inaugurat noul sediu al Primăriei. Ionuț Pucheanu: „Am scăpat de vechile metehne, vom avea un nou început”

După zece ani în care Primăria Galați a fost chiriaș în propriul oraș, plătind chirie pentru imobilul de pe strada Domnească nr. 38, în care funcționa din anii ’70, în sfârșit, municipalitatea are propriul sediu. Astăzi a fost sfințit noul sediu al Primăriei, de către Pr. Lucian Petroaia și a fost tăiată panglica inaugurală de către primarul Ionuț Pucheanu, președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea și prefectul Gabriel Panaitescu.

La festivitate au participat parlamentari, politicieni, aleși locali și județeni, directorii unor instituții din administrația locală, dar și reprezentanți ai administrației brăilene, primarul Brăilei, Marian Dragomir și președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac. A lipsit inițiatorul proiectului construirii noului sediu al municipalității, fostul primar Marius Stan, dar fosta administrație a fost reprezentată de fostul city manager, Aurel Vlaicu.

Pucheanu: „Am scăpat, zic eu, întru totul de vechile metehne și vom avea un nou început”

Primarul Ionuț Pucheanu a ținut să îi mulțumească lui Marius Stan pentru demararea acestui proiect și s-a declarat încrezător că odată cu mutarea municipalității în noul sediu, sfințit astăzi, să dispară și energiile negative dintre funcționari, dar și metehne mai vechi, birocratice:

„Mă bucur că după un efort susținut, de două mandate, un proiect început de fosta administrație – proiect pentru care îi felicit, proiect continuat de actuala administrație, am ajuns la un final fericit. Sper că, odată cu inaugurarea oficială a noii primării, să fi dispărut și energiile negative care existau între angajați în vechea primărie și într-adevăr, acum să putem fi în slujba cetățeanului cu atât mai bine și cu atât mai mult decât am făcut-o până la acest moment.

Sunt bucuros că am reușit să finalizăm un proiect de care Galațiul avea nevoie. Până acum ne-am desfășurat activitatea într-un edificiu pentru care plăteam chirie. E aproape o săptămână de când ne-am mutat în casă nouă și am scăpat, zic eu, întru totul de vechile metehne și vom avea un nou început”, a spus primarul Ionuț Pucheanu.

O clădire cu funcționalitatea gândită din faza de proiectare

Potrivit primarului, în noul sediu vor funcționa aproape toate direcțiile de specialitate, cu excepția Direcției pentru Evidența Populației și Direcției pentru Impozite și Taxe Locale, care vor funcționa în sediile pe care le-au avut și până acum, pe strada Traian, respectiv la Romarta Veche.

Funcționalitatea noului sediu a fost gândită încă din faza proiectării. La parter vor funcționa toate ghișeele și compartimentele care presupun un volum mare de lucru cu publicul, respectiv, Registratura, Ghișeul Unic, Centrul Informare pentru Cetăţeni, Instituţia Arhitect Şef – Autorizări Construcţii, Sala de audienţe a primarului, Serviciul Juridic şi Legalitate și Casieria.

La etajul 1 funcționează Serviciul Construcţii, Dezvoltare şi Întreţinere Străzi, Serviciul de Închirieri, Concesiuni şi Vânzări de terenuri din proprietatea municipalității, Compartimentul Autorizaţii – Licenţe, Serviciul de Administraţie Publică, Biroul de Cadastru, Compartimentul de Atragere Fonduri, Finanţări, Întocmiri documentaţii, Biroul de Evidenţă şi Gestionarea patrimoniului, Serviciul Investiţii şi Compartimentul reparaţii clădiri.

La etajul 2 se află Direcţia Generală de Relaţii Publice, Evenimente şi Managementul Documentelor, Departamentul Financiar-Contabil, Achiziţii Publice, Resurse Umane, Serviciul de Utilităţi Publice, Managementul Calităţii şi Control Intern.

La etajul trei se află cabinetele primarului şi ale viceprimarilor, birourile secretarului şi city managerului şi Biroul de presă al Primăriei.

Mai este prevăzută o sală cu un spațiu generos pentru ședințele de plen ale Consiliului Municipal și săli de ședințe pentru comisiile de specialiate ale consiliului.

La demisol funcționează Biroul de Apărare şi Protecţie Civilă, Atelierul IT şi Arhiva. Tot la demisol se află și parcare subterană cu 88 de locuri, cu acces din strada Cuza.

Accesul la etajele superioare este asigurat de 2 lifturi.

Investiție de 32 milioane de lei

Amprenta la sol a clădirii este de 2.412 mp, fiind asiguraţi 5.874 mp de spaţii funcţionale. Aproape 300 de salariaţi îşi vor desfăşura activitatea în 70 de birouri. Valoarea investiţiei se ridică la suma de 29.400.000 lei, la care se adaugă mobilierul care a costat circa 1,9 milioane lei.

Pictorul David Sava a donat Primăriei frescele „Aripi” şi „Sonoritate-Ritm-Formă-Culoare”

Doi dintre pereții de la etaj sunt decorați de lucrări de artă monuentală. La etajul 3 se află o lucrare de 78 mp, realizată de pictorul Gheorghe Miron, o frescă ce pune în valoare clădirile simbolice ale Galațiului.

La etajul 1 se află lucrările „Aripi” şi „Sonoritate-Ritm-Formă-Culoare”, cu o suprafaţă de 60 mp, realizate de pictorul David Sava, preşedinte al Filialei Uniunii Artiştilor Plastici din Galaţi, care a decis să-şi doneze cele două lucrări Primăriei Galați.

„Cu această ocazie țin să îi mulțumesc domului David Sava. Ieri am avut o surpriză extrem de plăcută. Ne-am trezit de dimineață cu domnul Sava, care ne-a spus că nu mai dorește niciun ban pe opera pe care a creat-o, că ne-o donează și că este mai mult decât bucuros pentru că numele dumnealui este pe una din operele care înfrumusețează pereții Primăriei Galați. Încă o dată îi mulțumim domnului Sava și Filialei Uniunii Artiştilor Plastici din Galaţi”, a declarat primarul Ionuț Pucheanu.

Foto: Vasile Caburgan

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*