e-Ticketing-ul de la Galați, cel mai modern din țară. Vom cumpăra bilete Transurb și de pe mobil

Municipalitatea a făcut un pas important în programul de modernizare a transportului local de călători, prin semnarea contractului în valoare de 26,15 milioane lei pentru proiectarea și instalarea sistemului de e-Ticketing.

Reamintim că licitația a fost lansată în luna mai și au fost depuse două oferte, una a Asocierii Kapsch CarrierCom NV (Belgia) – Kapsch SRL (România), cealaltă a Asocierii AEP Ticketing Solutions (Italia) – CertSIGN SA (România) – Swarco Traffic SRL (România). A fost desemnată câștigătoare Asocierea AEP Ticketing Solutions – CertSIGN SA – Swarco Traffic SRL, cu care primarul Ionuț Pucheanu a semnat contractul pentru proiectarea, construirea, operarea și mentenanța Sistemelor de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau e-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei. Durata perioadei de implementare este de 18 luni.

„Sistemul de la Galați o să fie cel mai modern pe care îl vom avea în momentul de față în România”

Sistemul instalat la Galați este unul foarte performant. Același sistem a mai fost instalat la București și Brașov, dar și în mari orașe din Europa. „În țară avem Bucureștiul, Brașovul, iar în străinătate avem, în Italia, Milano, Torino, Florența, atât pe partea de autobuze, cât și pe partea de metrou”, a declarat reprezentantul AEP Ticketing Solutions, Giampiero Luzzi. Potrivit acestuia, sistemul care va fi instalat la Galați va beneficia de cele mai noi tehnologii apărute în domeniu:

„Știm foarte bine că tehnologia evoluează continuu și ce pot să vă spun este că sistemul de la Galați o să fie cel mai modern pe care îl vom avea în momentul de față în România. Proiectul de la Galați fiind ultimul care apare, va beneficia de cele mai noi tehnologii”, spune  Giampiero Luzzi, care a mai dat asigurări că se va încerca reducerea perioadei de implementare a proiectului la 12 luni.

Cum va funcționa sistemul e-Ticketing

Noul sistem va schimba substanțial modalitatea de taxare, trecându-se de la validarea sau compostarea unui bilet la fiecare urcare într-un mijloc de transport al Transurb la valabilitatea timp de 60 de minute, pe orice mijloc de transport, de pe orice traseu, a biletului odată validat sau compostat.

„Elementul de noutate pe care îl aduce acest sistem este că putem trece și noi la un sistem temporar și nu per călătorie, ceea ce înseamnă că gălățeanul care pleacă dintr-o parte a Galațiului pentru a ajunge în cealaltă, dacă este nevoit să ia unul, două sau trei, mijloace de transport, va plăti o singură călătorie, nu ca acum, 2-3 bilete. În perioada de maximum o oră, cât va fi biletul temporar, vei putea să călătorești cu un singur bilet dintr-o parte în alta a Galațiului sau să te și întorci dacă ți-ai rezolvat problemele repede. Fiecare mijloc de transport în comun va fi dotat cu validatoare.

Dacă ți-ai cumpărat biletul cu jumătate de oră înainte nu înseamnă că ai pierdut jumătate de oră, pentru că biletul se activează în momentul în care îl validezi în autobuz sau tramvai”, explică primarul Ionuț Pucheanu.

Vor fi bilete cu coduri de bare, smartcarduri, dar și m-ticket pe telefonul mobil

Sistemul va include bilete cu coduri de bare, care vor putea fi furnizate pe hârtie sau pe un telefon mobil (m-ticket). Va exista şi un smart card de transport cu sigla Municipiului Galaţi care va permite încărcarea de titluri de transport public temporare.

Toate titlurile de călătorie, fie bilete pe hârtie sau m-ticket, fie smartcarduri nominale (adică abonamentele) sau nenominale, vor trebui validate la urcarea în mijlocul de transport la validatoarele contactless ce vor fi instalate în fiecare mijloc de transport public.

Bilete virtuale vor eliberate prin intermediul aplicaţiei de telefon mobil (m-ticket), disponibile pentru sistemele iOS şi Android.

De unde se vor cumpăra biletele

Vor rămâne în continuare punctele de vânzare din stațiile Transurb, dar vor fi instalate și 85 de echipamente de la care vor putea fi cumpărate bilete și abonamente.

Vor fi amplasate în stațiile de transport în comun 20 de automate de vânzare a biletelor și un număr de 65 de dispensere. La automate se va putea plăti atât cu cash, cât și cu cardul, vor putea fi scoase abonamente și vor putea fi încărcate abonamentele la momentul expirării acestora. La dispensere nu se va putea plăti cu cardul, ci doar cash.

Noutatea este că biletele vor putea fi cumpărate și de la chioșcuri sau magazine. „Acest sistem permite și colaborarea cu terții. Până acum, de fiecare dată ni se spunea nu mi-am scos bilet pentru că nu am avut de unde să cumpăr. Cum putem achiziționa cartele de telefon de la diverși operatori economici, de la magazine, de la chioșcurile care vând diverse produse, vom putea să achiziționăm și bilet de transport” spune primarul.

În stații vor fi panouri care vor afișa peste cât timp sosește autouzul sau tramvaiul în stație

O altă facilitate introdusă prin noul sistem este că va permite informarea pasagerilor din staţii cu privire la timpul pe care îl au de așteptat până la sosirea în stație a unui autobuz sau tramvai de pe un anumit traseu.

După metoda Metroului din București, în 96 de stații vor fi instalate panouri cu afişaj tip led ce vor oferi informaţii cu privire la rute, precum şi timpul estimat până la sosirea mijloacelor de transport public în staţie.

 

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*