Potrivit unui raport realizat de GfK Temax, în 2011 s-a înregistrat o creştere cu 8,6% la vânzările de electronice, atingând o valoare de 293 de milioane, fiind susţinute de promoţiile continue de pe piaţă şi de o rată scăzută de penetrare pentru electronice, în special pentru televizoarele plate.
Vânzările din ultimul trimestru au însumat 110 milioane de euro, făcând un salt de 10,2%, comparativ cu acelaşi trimestru al anului 2010.
În decembrie 2011, preferinţe consumatorilor s-au îndreptat către segmentul TV/Audio şi segmentul consolelor video. Vânzările de televizoare au crescut cu 15% în T4, urmate îndeaproape de sistemele audio cu 7%. Câştigătorul sezonier a fost categoria consolelor video cu o creştere de 26%.
Piaţa foto a avut performanţe cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungând la o valoare totală de 46 milioane de euro în 2011. Aproape o treime din aceste vânzări au fost făcute în ultimul trimestru din 2011, aducând o performanţă solidă de 13 milioane de euro.
O contribuţie puternică au avut vânzările lunii decembrie care s-au bazat preponderent pe camere „entry level”. În decembrie, trei pătrimi din vânzările de camere foto digitale au fost cu modele pentru începători, cu preţul sub 100 euro.
Aparatele foto compacte, deşi s-au confruntat cu o eroziune de preţ de 10%, au reuşit să aducă o valoare adiţională de 6%, de la trimestru la trimestru.
O analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK România, arată previziuni bune în ceea ce priveşte creşterea volumului de vânzări la camerele mirrorless (fără oglindă) în 2012, care nu sunt deocamdată semnificative.