Cadre didactice de la Școala nr. 10 din Galați, amendate pentru discriminarea unei fetițe cu Sindrom Asperger

Cadre didactice de la Școala nr 10 din Galați, amendate pentru discriminarea unei fetițe cu Sindrom AspergerConsiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat mai multe cadre didactice de la Școala nr. 10 „Petre Țuțea” pentru discriminare activă și pasivă în cazul unei fetițe cu Sindrom Asperger, aceste acuzații fiind aduse învățătoarei la a cărei clasă învață fetița, dar și conducerii școlii.

Decizia CNCD a fost luată după ce cazul de la Școla Generală nr. 10 din Galați a fost semnalat de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

„În urmă cu un an, o fetiță cu Sindrom Asperger (tulburare de spectru autist înalt funcțional) de 8 ani, din Galați, a fost supusă unor umilințe grave de învățătoarea ei și izolată de restul clasei din cauza dizabilității.

Conducerea Școlii nr. 10 Petre Țuțea din Galați, prin cele două directoare, a rămas pasivă la aceste întâmplări semnalate de mama fetiței. (…) Conform deciziei Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), educatoarea și cele două directoare au fost sancționate cu amendă de 1.000 lei fiecare și au fost obligate la publicarea hotărârii de sancționare într-un ziar de circulație locală”, se arată într-un comunicat al Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

Sancționarea conducerii școlii pentru pasivitate este o premieră pentru cazurile de discriminare a copiilor cu dizabilități din România.

Incluziunea școlară a copiilor cu nevoi speciale este responsabilitatea școlii în ansamblul ei, atât prin profesori, la clasă, cât și prin persoanele (directori de școală) sau instituțiile (Inspectorat Școlar, Ministerul Educației) care le supraveghează activitatea și au rolul de a media eventuale conflicte sau de a regla derapaje, menționează CEDCD.

„În cazul de față, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a constatat ”lipsa de cooperare și comportamentul pasiv manifestat de conducerea unității școlare care, prin efectele pe care le-a generat, a supus minora la un tratament injust. Colegiul Director constată că nu a fost luată nicio măsură de către conducerea unității școlare la problemele semnalate de mama minorei”. De asemenea, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a reținut că învățătoarea fetiței ”a manifestat un comportament opoziționist față de integrarea minorei în colectiv, manifestat prin refuzul colaborării cu părinții”. Învățătoarea muta zilnic banca în care stătea minora într-o sală alăturată, a comunicat diagnosticul minorei în fața celorlalți părinți și a demarat acțiunea de convingere în vederea excluderii copilului din clasă”, precizează CEDCD.

Președintele CEDCD, Mădălina Turza, a atras atenția părinților că fapte precum comunicarea diagnosticului copilului către alți părinți și coalizarea acestora pentru excluderea copilului din clasă și școală reprezintă o „formă gravă de discriminare”, precum și „un atentat” la protecția datelor cu caracter personal.

Don't be selfish, share it on...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Postați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*