Blocarea căilor navigabile timp de o lună a pus producătorul de oţel în imposibilitatea de a-şi onora comenzile, iar alimentarea cu materii prime s-a făcut exclusiv pe calea ferată, aspect care a dus la creşterea costurilor de producţie. Altfels spus, combinatul consumă mai mult decât produce, iar acest lucru duce la o situaţie fără precedent care pune în pericol operaţiunile ArcelorMittal la Galaţi
Într-un comunicat de presă, reprezentanţii companiei atrag atenţia în legătură cu acest aspect şi susţin că acesta este şi unul dintre motivele pentru care exporturile din România au scăzut considerabil în ultima perioadă.
„ArcelorMittal Galaţi îşi exprimă profunda îngrijorare referitoare la greutatea cu care se deblochează Dunărea şi accesul la canalele sale navigabile. Companiei noastre îi este imposibil să livreze produsele pe rutele tradiţionale, ceea ce conduce la pierderea sustenabilităţii operaţiunilor, dar şi a clienţilor”, se arată în comunicatul de presă.
Blocajul de pe Dunăre persistă, deşi se înregistrează creşteri ale cotelor Dunării, dar şi o îmbunătăţire a vremii şi cer autorităţilor o intervenţie urgentă.
„În ciuda temperaturilor mai bune şi a creşterii nivelului apelor, principala noastră rută de export este blocată, iar variantele alternative nu pot suporta cantităţi similare. Acest lucru are un impact negativ atât asupra Companiei, cât şi asupra exporturilor ţării. Aşteptăm din partea autorităţilor o soluţie urgentă şi profesionistă pentru rezolvarea aceastei situaţii fără precedent”, a declarat purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu.